لوگو چیست و چرا برای برند شما مهم است؟

لوگو چیست ؟

آیا تا به حال متوجه شده اید که روزانه در معرض هزاران لوگو قرار می گیرید ؟ در مورد آن فکر کنید اغلب اوقات، بدون اینکه متوجه شوید شما دائماً با برند ها ارتباط برقرار می کنید. اگرچه ممکن است بی‌ اهمیت به نظر برسد، اما این نماد های کوچک اما قدرتمند بخشی از زندگی روزمره ما هستند و بخشی جدایی ناپذیر از تلاش ‌های شما برای برند سازی هستند. زمانی که یک طراحی لوگو به درستی انجام شود، به عنوان چهره کسب و کار شما عمل می کند و به مخاطبان شما کمک می کند تا تشخیص دهند که شما چه کسی هستید و چه چیزی را مطرح می کنید . در اینجا ، ما به طور عمیق به بررسی این موضوع می پردازیم که لوگو چیست و اهمیت ایجاد لوگویی که نشان دهنده شخصیت برند شما باشد چیست.

طراحی لوگو برای برند
طراحی لوگو برای برند

طراحی لوگو چیست؟

در ساده ترین عبارت ، لوگو نمادی است متشکل از کلمات ، تصاویر و رنگ ها که برای شناسایی یک برند یا محصول استفاده می شود . انواع خاصی از لوگوها در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارند که از لوگوتایپ های متنی ساده تا علائم لوگوی انتزاعی را شامل می شود.

هدف از داشتن لوگو چیست؟

در حالی که عملکرد اصلی لوگو کمک به شناسایی است ، در واقع کارهای بیشتری انجام می دهد.

بیایید نگاهی دقیق ‌تر به آنچه که یک لوگو می‌ تواند برای کسب و کار یا برند شخصی شما انجام دهد بیاندازیم :

– ایجاد یک برداشت اولیه : همانطور که می دانید ، شما هرگز شانس دومی برای ایجاد یک برداشت اول خوب ندارید ، و یک لوگو راه عالی برای ایجاد یک ارتباط به یاد ماندنی است که توجه مشتریان شما را جلب کرده و علاقه آن ها را برانگیزد .  لوگوی شما اغلب اولین و برجسته ترین چیزی است که مورد توجه مخاطبان قرار می گیرد.

– به شما کمک می کند تا در میان رقبا برجسته شوید : در دریای محتوای بی پایان و تبلیغات ، یک لوگوی فراموش نشدنی باید آنقدر متفاوت باشد که در ذهن مصرف کنندگان شما برجسته شود . شما می توانید با تحقیق در مورد رقبا و برند آن ها به این هدف دست یابید تا خود را متمایز کنید و برند خود را قوی کنید .

طراحی لوگو برای برند
طراحی لوگو برای برند

– هویت برند خود را شکل دهید : شما می خواهید ظاهری متمایز و منسجم داشته باشید که فوراً مشخص کند که برند شما چیست و چگونه درک خواهد شد . این به عنوان هویت برند شما شناخته می شود و به ظاهر بصری خاصی که برند شما ایجاد می کند اشاره دارد . لوگوی متمایز ایجاد شده می تواند به عنوان نقطه شروعی برای ساختن باشد و باید با چشم انداز کلی همسو باشد.

– یک ابزار برندسازی استراتژیک ایجاد کنید : وقتی صحبت از برند سازی به میان می ‌آید ، داشتن یک استراتژی برند کاملاً مشخص که به وضوح ارزش‌ها و اهداف شما را مشخص می ‌کند، مهم است. لوگوی خود را مانند یک قطعه از پازل در نظر بگیرید ، یک جزء ذاتی این استراتژی که می تواند پیام برند شما را در کانال های بازاریابی به اشتراک بگذارد . برای ایده دادن به شما ، لوگوی شما می تواند در وب سایت شما ، پلتفرم های رسانه های اجتماعی ، کارت های ویزیت ، بسته بندی، مکان های فیزیکی و موارد دیگر استفاده شود.

– پیام رسانی خود را تقویت کنید : لوگو روشی موثر برای اطلاع رسانی به مشتریان در مورد شرکت شما بدون استفاده از هیچ کلمه ای است . در عرض چند ثانیه ، یک نماد ساده می تواند نشان دهد که در چه صنعتی هستید ، چه نوع خدماتی را ارائه می دهید ، ارزش برند شما را دارد و حال و هوای کلی کسب و کار شما را بیان می کند.

5/5 - (1 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
اصول طراحی لوگو 2022
نوشتهٔ بعدی
طراحی لوگوی مینیمالیستی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.