اصول مهم طراحی اپ فروشگاهی

اصول طراحی اپ فروشگاهی

اصول طراحی اپ و طراحی سایت اغلب در طول فرآیند خلاق نادیده گرفته می شود و فراموش می شود . اما چه بخواهیم چه نخواهیم ، ​​همه طرح های ما بر اساس اصول متعددی ساخته شده اند که ما به عنوان طراح از آنها پیروی می کنیم . این اصول می توانند تقویت ، تأثیر و جذابیت داشته باشند . واستفاده از آن ها به نفع ما است .

اصول طراحی اپ فروشگاهی
اصول طراحی اپ فروشگاهی

در زیر برخی از اصول طراحی آورده شده است :

  1.  اتصال یکنواخت

این اصل دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد ، اتصال یکنواخت. با متصل نگه داشتن عناصر در طراحی برنامه توسط ویژگی‌ های بصری یکنواخت  مانند رنگ ، کاربر نسبت به زمانی که آن ها به یکدیگر متصل نیستند ، زمان آسان ‌تری برای ارتباط دادن ویژگی‌ ها صرف می کند .

  1.  سلسله مراتب

یکی از مهمترین اصول طراحی ، سلسله مراتب است . اطلاعات و عناصر را به ساده ترین ساختار خود برای تجسم و درک سازماندهی می کند . این به کاربر این امکان را می‌ دهد تا دانش گسترده‌ ای از سیستم بدون قرار دادن آن ها در یک آموزش داشته باشد .

  1.  قانون 80/20

قانون 80/20 این است که 80 درصد از اثرات در هر سیستم بزرگ توسط 20 درصد از متغیرها ایجاد می شود . این اصل برای تمرکز بر منابع و در عین حال تحقق کارایی بیشتر در طراحی مفید است . برای هر سیستم طراحی خوب ، 20٪ از ویژگی هایی که اغلب استفاده می شود باید در دسترس ترین باشد . این باعث می‌شود 80 درصد باقیمانده ویژگی‌ های آن پنهان شوند . با رعایت این قانون ، طراحی تمیز تر و ساده تری را که کارآمدی در ذهن داشته باشد ، امکان پذیر می کند .

  1.  قابلیت دسترسی

دسترس ‌پذیری ، طرحی را بیان می‌ کند که باید تا حد امکان توسط افراد زیادی ، بدون تغییر و قابل استفاده باشد . اگر چه دسترسی افراد دارای معلولیت را در نظر می گیرد ، طراحی قابل دسترس منافع همه را در ذهن دارد

  1.  هم ترازی

تراز قرار دادن عناصری است که در امتداد یک ردیف یا ستون مشترک قرار گرفته و در مرکز یکدیگر قرار دارند . این باعث ایجاد حس وحدت و انسجام می شود.  با هم ترازی ، زیبایی شناسی به وجود می آید و می تواند ابزار قدرتمندی برای هدایت افراد در سراسر برنامه باشد . این را هم در طراحی و هم در متن می بینیم . از آنجایی که کاربر جریان تراز را در سرتاسر صفحه فرود دنبال می کند ، تراز متن را نیز با خواندن از چپ به راست دنبال می کند .

  1.  لایه بندی

لایه بندی یک راه آسان برای ترکیب و سازماندهی اطلاعات در گروه ها و روابط است . این همچنین به پیچیدگی و تقویت روابط کمک می کند .  اگر لایه بندی به درستی انجام شود با استفاده از لایه بندی دو بعدی و سه بعدی نیز می تواند به طراحی خوبی منجر شود .

  1.  نمونه سازی

نمونه سازی تکنیکی است که طراحان برای نمایش آثار خود قبل از تبدیل شدن به محصول نهایی از آن استفاده می کنند . در طول پردازش نمونه ‌سازی اولیه ، طراح یک مدل ساده و ناقص از طرح ایجاد می‌ کند تا ایده‌ ها ، نیازمندی‌ های دقیق ، اصلاح مشخصات و عملکرد تست را بررسی کند .

  1.  چرخه توسعه

چرخه توسعه مسلماً مهمترین اصل طراحی است که هر ساخت جدیدی می تواند انجام دهد . این فرآیند معمولاً بر چهار مرحله استوار است . الزامات ، طراحی ، توسعه و آزمایش.

درک و استفاده از این چرخه به نفع خود می تواند به بهتر شدن هر طراحی کمک کند .

5/5 - (1 امتیاز)
,
نوشتهٔ پیشین
اصول UX برای ایجاد یک وب سایت عالی
نوشتهٔ بعدی
طراحی بسته بندی محصولات غذایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.