طراحی بسته بندی محصولات غذایی

صنایع غذایی یکی از رقابتی ترین صنایع موجود است. سوپرمارکت محله خود و تعداد محصولات موجود در هر راهروی فروشگاه را در نظر بگیرید. حجم زیاد انتخاب ها خیره کننده است و بسیار مهم است که شما به عنوان یک تهیه کننده هر کاری را که می توانید انجام دهید تا از دیگران متمایز شوید. طراحی بسته بندی محصولات غذایی یکی از جنبه های مهم صنعت غذایی است زیرا به جذب مشتری، محافظت از محصول و انتقال اطلاعات کمک می کند. طراحی بسته بندی خوب باید چشم نواز، آموزنده و کاربردی باشد و در عین حال به محافظت از محصول غذایی داخل نیز کمک کند.

طراحی بسته بندی محصولات غذایی باید از نظر زیبایی شناسی دلپذیر و فورا قابل تشخیص باشد و به راحتی قابل تشخیص و برای مشتری جذاب باشد. یکی از وظایف اولیه بسته بندی محصولات غذایی محافظت از مواد غذایی در برابر آلودگی و حفظ تازگی آن است. مواد بسته بندی مانند پلاستیک، فلز یا کاغذ باید با دقت انتخاب شوند تا از فساد آن جلوگیری شود و طول عمر محصول تضمین شود. علاوه بر این، در طراحی بسته بندی باید شرایط نگهداری مورد نظر مانند نگهداری در یخچال یا خشک را در نظر گرفت.

 بسته بندی آموزنده نیز یکی از جنبه های مهم طراحی بسته بندی محصولات غذایی است. این شامل ارائه اطلاعات تغذیه ای، لیست مواد و دستورالعمل های آشپزی است. علاوه بر این، بسته بندی باید حاوی هشدارهای مهم مانند اطلاعات آلرژی زا و تاریخ انقضا باشد. همه این اطلاعات به مشتری کمک می کند تا تصمیمات خرید آگاهانه ای داشته باشد و اطمینان حاصل کند که محصول برای مصرف ایمن است. یکی دیگر از جنبه های مهم طراحی بسته بندی محصولات غذایی، شناخت برند است. طراحی باید تصویر برند، ارزش ها و مخاطبان هدف را به طور دقیق منعکس کند.

تاثیر رنگ در احساسات و بسته بندی محصول ، تصاویر و آرم‌های استفاده شده روی بسته‌بندی باید با زیبایی‌شناسی کلی برند مطابقت داشته باشد و برای مشتریان قابل تشخیص باشد. طراحی بسته بندی همچنین می تواند به تمایز یک محصول از رقبای خود کمک کند و به برجسته شدن آن در قفسه و جذابیت برای مشتریان کمک کند. در نتیجه، طراحی بسته بندی محصولات غذایی نقش مهمی در صنایع غذایی ایفا می کند. طراحی یک بسته باید کاربردی، از نظر زیبایی شناسی، آموزنده و قابل تشخیص باشد، به جذب مشتری، محافظت از محصول و انتقال اطلاعات مهم کمک کند. طراحی خوب بسته بندی مواد غذایی می تواند تفاوت بین موفقیت یا شکست یک محصول باشد و آن را به یک جنبه مهم در صنعت غذا تبدیل کند.

طراحی بسته بندی در اصفهان و تهران، طراحی بسته بندی محصولات غذایی

 

طراحی جذاب بسته بندی مواد غذایی به شما کمک می کند تا محصول خود را به شکلی مثبت و به یاد ماندنی در ذهن مصرف کننده قرار دهید. این باعث ایجاد فرهنگ در اطراف محصولات شما می شود و احساس و عاطفه را در مشتری شما برمی انگیزد و بهتر از همه می تواند به شما در افزایش فروش کمک کند. شما همچنین می توانید نشان دهید که اخلاقی، آینده نگر و یک تجارت آگاه هستید و به مشتریان نشان دهید که شرکت شما چقدر اهمیت می دهد. با توجه به موفقیت بالقوه شما که به طراحی بسته بندی مواد غذایی که انتخاب کرده اید متکی است، بیایید نگاهی به چند نکته ضروری که هر تولید کننده مواد غذایی باید هنگام طراحی بسته بندی مواد غذایی جذاب برای محصولات خود در نظر بگیرد تا اطمینان حاصل شود که آنها از قفسه ها خارج می شوند ، بیاندازیم.

جذابیت بسته بندی مواد غذایی

وقتی مشتریان در یک فروشگاه مواد غذایی جلوی یخچال می ایستند، با انتخاب های زیادی روبرو می شوند. تصمیمات خرید مانند ، به سرعت و تقریباً غریزی گرفته می شود. چشم مصرف کننده به سمت محصولی می رود که طراحی بسته بندی آن برای او جذابیت بیشتری دارد و به او می گوید که آن محصول خاص مشکل او را حل می کند ، یعنی تشنگی او را برطرف می کند و احساس شادابی در آن ها ایجاد می کند. طراحی بسته بندی مواد غذایی شما باید آن ها را از طریق تصاویر ، رنگ ها ، فونت ها و اطلاعاتی که ارائه می کنید ، جذب کند.

  1.  یک هویت برند ایجاد کنید:

یکی از اصول اصلی بسته ‌بندی مواد غذایی ، ایجاد بسته ‌بندی است که با ارزش  ‌های کسب‌ و کار مطابقت دارد ، یا ایجاد بسته ‌ای که هویت برند شما را تقویت می ‌کند. برای مثال ، خوراکی های گران‌ قیمت مانند شکلات‌ های گران ‌قیمت معمولاً در جعبه ‌های تزئینی بسته ‌بندی می ‌شوند که دارای تصاویری تجملاتی هستند ، خواه ظروف جعبه دارای روکش ساتن باشند یا در روبان‌های فانتزی پیچیده شده باشند. این بسته بندی به گونه ای طراحی شده است که به بازار هدف خود ( آنهایی که عاشق تجمل هستند) نشان دهد که آن ها نیز ارزش های یکسانی دارند.

  1.  از عناصر معماری استفاده کنید:

معماری طراحی بسته بندی باید مطابق با سه اصل ساده باشد:

  • فرم
  • عملکرد
  • زیبایی

مهم است که به یاد داشته باشید که عملکرد بسته محافظت از محتویات ، حفظ شکل آن در رابطه با اندازه و شکل محصول و زیبایی از نظر زیبایی شناختی برای مصرف کنندگان است. هنگام انتخاب یک طرح بسته بندی مواد غذایی ، طراحان باید مطمئن شوند که فرم ، زیبایی ، اما مهمتر از همه ، عملکرد به گونه ای انجام می شود که اگر محصول آسیب دیده به فروشگاه برسد ، ضرر نمی کند. بسیاری از محصولات غذایی سالم این ایده ترکیب فرم ، عملکرد و زیبایی را نشان می دهند.

  1.  مطمئن شوید که بسته بندی مکمل محتویات است:

این توجه ممکن است در چارچوب این بحث ساده به نظر برسد ، اما بله، محتوای واقعی غذا عامل بزرگی در تعیین مواد بسته بندی مواد غذایی است. غذاهایی که دارای مواد نگهدارنده بیشتر و ماندگاری طولانی تری هستند نسبت به غذاهایی که به سرعت فاسد می شوند و باید در یخچال بسته بندی شوند و در بسته بندی های پلاستیکی مهر و موم شده یا آلومینیومی بسته بندی شوند ، انعطاف پذیری بیشتری به شما می دهند. با این حال، نگرانی های ایمنی تنها ملاحظات نیست. محتویات باید با طرح بسته بندی مواد غذایی که انتخاب می کنید مطابقت داشته باشد. چیپس ها در ظروفی که انواع کلوچه ها را در خود جای می دهند نمی آیند ، زیرا به عنوان مثال ، خرد می شوند و قطعاً آب طعم دار موجود در قوطی نوشابه را نخواهید دید زیرا آب گازدار نیست و حاوی مواد تشکیل دهنده نیست . که باید در آلومینیوم وجود داشته باشد. طراحان محصولات غذایی باید بسته‌ بندی جذابی ایجاد کنند ، و اگر چه ممکن است دشوار به نظر برسد ، بسیاری در واقع بسته ‌بندی‌ هایی ساخته ‌اند که اصیل باشد و مصرف‌ کننده را درگیر خود کند.

طراحی بسته بندی سان سس

  1.  به طراحی بسته بندی مواد غذایی که سادگی را می رساند تکیه کنید:

بسته به محصول غذایی ، طراحان ممکن است بخواهند به گرافیکی پایبند باشند که مصرف کننده آن را با مواد غذایی طبیعی مرتبط کند. برخلاف استفاده از طرح‌های پرمشغله ‌ای که حاوی تصاویر زیادی هستند یا رنگ‌ های بسیار متفاوتی دارند ، برخی از محصولات با تکیه بر سه رنگ بیش از سه رنگ و یک اسکریپت ساده این ایده را به خوبی منتقل می‌ کنند تا این نکته را به مصرف ‌کننده برسانند. اغلب این محصولات از یک پس زمینه ساده ( سیاه ، سفید یا رنگ خنثی دیگر) با گرافیک و اسکریپت بسیار کمی برای انتقال این ایده استفاده می کنند. محصول غذایی ممکن است حاوی مواد مختلفی باشد ، اما طراحی بسته بندی آن چیز دیگری می گوید. با کاهش رنگ ، طرح و خط روی بسته بندی ، مصرف کنندگان درک روشنی از آنچه در محصول موجود است دارند. هیچ اسکریپتی در مورد اینکه محصول کم کالری یا مواد نگهدارنده کم است وجود ندارد ، اما مصرف ‌کننده می‌ تواند با نگاه کردن به طرح و ورق زدن محصول برای دیدن برچسب تغذیه ‌ای آن برای مشاهده مطابقت طرح با محتوا ، همین پیام را دریافت کند.

  1. ایجاد بسته بندی برای تطبیق پذیری طراحی:

اطمینان از اینکه طرح شما می تواند به طریق مختلف مورد استفاده قرار گیرد نیز یک نکته بسیار مهم است. اغلب اوقات ، تولید کنندگان مواد غذایی طرح هایی را برای بسته بندی ایجاد می کنند که حاوی اندازه استاندارد محصولات حاوی بیش از یک وعده است. به همین دلیل، طراحی ، از جمله لوگو ، باید به راحتی در تعدادی از انواع بسته بندی قرار گیرد. طراحی محصول برای تمام روش های مختلف بسته بندی محصول مناسب است زیرا هم طراحی و هم لوگوی آن بدون توجه به بسته بندی به وضوح دیده می شود. برای تولید کنندگان ، اطمینان از اینکه بسته بندی مواد غذایی شما می تواند به روش های مختلف مورد استفاده قرار گیرد ، دو هدف اصلی را محقق می کند: این باید به شما فرصت بیشتری برای پاسخگویی به سلایق مختلف در جمعیت هدفتان بدهد. بسته بندی شما باید به مشتریان این امکان را بدهد که فوراً محصول شما را بشناسند تا در دراز مدت ، در هزینه ابداع مجدد طرحی برای محصولاتی که ممکن است بسته بندی متفاوتی داشته باشند ، صرفه جویی کنید.

  1. نسخه های محدود را معرفی کنید:

هنگام طراحی بسته های غذایی ، طرح هایی را برای نسخه های محدود در نظر بگیرید . مصرف کنندگان نسخه های محدود هر محصول غذایی را دوست دارند.

  1. طیف وسیعی از مواد را در نظر بگیرید:

مواد غذایی را می توان در مواد مختلفی بسته بندی کرد ،  اما هنگام انتخاب بسته بندی، شرکت ها باید چندین ملاحظات را رعایت کنند. بسته بندی باید اجازه دهد تا محصولات در حالی که خوراکی هستند به خواربار تحویل داده شود. در حالی که شکل و زیبایی مهم هستند ، تولید کنندگان باید مطمئن شوند که بسته بندی محصول به اندازه کافی محکم است تا غذا را بدون خراب شدن یا آسیب های دیگر حمل کند. همیشه اطمینان حاصل کنید که بسته را می توان به راحتی برای حمل و نقل نگهداری کرد و در میان سایر موارد در قفسه ها قرار داد . بسته بندی مواد غذایی که حجیم است یا فضای زیادی را اشغال می کند ، در حالی که برای شما عالی است ، ممکن است برای خواربارفروش دردسرساز باشد ، یا بدتر از آن ، قفسه بندی را دشوار کند. تولیدکنندگان همچنین باید مدت زمانی را که ممکن است محصول در قفسه می ماند قبل از خرید مصرف کنندگان در نظر بگیرند. شما باید اطلاعات تغذیه ای و محتوایی را در جایی روی بسته بندی قرار دهید که اگر بسته بندی خیلی کوچک باشد می تواند در طراحی اختلال ایجاد کند. قبل از ایجاد طرح ، سازندگان باید همه این عوامل را در نظر بگیرند.

  1. طراحی بسته بندی پاپلس درباره مزایای محصول صحبت کنید:

یکی از بهترین راه‌ ها برای جلب توجه مصرف ‌کنندگان این است که با ذکر برخی از مزایای سلامتی محصول ، روی بسته ‌بندی از مزایای آن صحبت کنید.

مصرف کنندگان امروزی از انواع مواد تشکیل دهنده محصولاتی که به آن ها فروخته می شود بسیار آگاه هستند و محصولاتی که به طور واضح و مختصر مطالب را سریع توضیح می دهند ، بیشتر از سایرین انتخاب می شوند.

چه محصول حاوی ویتامین خاصی باشد و چه فاقد یک ماده خطرناک باشد ، کلمات روی بسته به اندازه خود بسته از بسیاری جهات می تواند چشم نواز باشد ، به خصوص در مورد عموم مردم آگاه امروزی که به سلامت و تغذیه آگاه هستند.

چیزهای زیادی برای ایجاد یک طراحی بسته بندی جذاب مواد غذایی وجود دارد که مصرف کنندگان را جذب و جذب می کند.

علاوه بر طرح و رنگ ، طراحان بسته بندی مواد غذایی باید هزینه های چاپ و تولید و همچنین انواع مواد مورد استفاده برای بسته بندی محصول غذایی را در نظر داشته باشند.

علاوه بر این ، اگر قرار است محصول به روش های مختلفی بسته بندی شود ، طراحان باید مطمئن شوند که تصویر می تواند با هر سبک بسته بندی سازگار شود.

طراحان بسته ‌بندی مواد غذایی در ایجاد انواع بسته ‌بندی که نه تنها برای مصرف‌ کنندگان جذاب هستند ، بلکه می‌توانند در حین حمل به مقصد دیگری نیز مقاومت کنند ، متخصص شده‌ اند.

به نظر می ‌رسد بسته ‌بندی امروزی دارای چند موضوع است ، از جمله انتقال سادگی از طریق طراحی بدون حاشیه ، یا برعکس ، بسته ‌بندی پیچیده طراحی شده که هویت برند را منتقل می ‌کند.

با این حال ، در نهایت ، هدف طراحی بسته بندی جلب اعتماد مصرف کنندگان به محصول شما و تبدیل آن ها به مشتریان وفادار برند شما است.

طراحی بسته بندی محصولات غذایی را به ما بسپارید

ما در شرکت رسانه هنر برتر در خدمات طراحی بسته بندی در تهران بهترین نوع و اندازه بسته بندی را تعیین می کنیم که متناسب با محصول و بودجه شما باشد . همچنین ما طرحی ایجاد خواهیم کرد که از رقبای شما متمایز باشد. برای اطلاع از هرگونه ویژگی بسته بندی با ما در ارتباط باشید .

 

5/5 - (1 امتیاز)
, , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
اصول مهم طراحی اپ فروشگاهی
نوشتهٔ بعدی
طراحی سایت آرایشگاه و سالن زیبایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.