5 ویژگی لوگو که باعث حرفه ای شدن آن می شود؟

لوگو بخش مرکزی برندسازی هر کسب و کاری است، زیرا معمولاً اولین نقطه تماس برای اکثر مشتریان بالقوه است. به همین دلیل ضروری است که مطمئن شوید زمانی که یک لوگو می سازید، نشان دهنده برند شماست و می تواند با مصرف کنندگان ارتباط برقرار کند. جنبه های مختلفی در طراحی لوگو وجود دارد و ممکن است بسته به نیاز شما و صنعتی که در آن فعالیت می کنید تغییر کند.

بنابراین، چه چیزی یک لوگوی خوب را می سازد؟ یک لوگوی خوب این است:

  • ساده
  • مربوط
  • بیاد ماندنی
  • بی زمان
  • همه کاره

این 5 ویژگی باعث می شود که یک لوگو فوراً قابل شناسایی باشد و اطمینان حاصل شود که وقتی مشتریان به آن نگاه می کنند، با برند شما ارتباط برقرار می کنند. اگر از قبل می دانید که برای کسب و کار خود به یک لوگو نیاز دارید، می توانید از سازنده لوگو ما برای کمک به ایجاد یک لوگوی قوی استفاده کنید. یا، ادامه دهید تا بیشتر در مورد آنچه برای ساخت یک لوگوی خوب به تنهایی انجام می شود، بیاموزید.

5 ویژگی یک لوگوی خوب

1. ساده

بسیاری از تاثیرگذارترین و موفق ترین لوگوهای تاریخ به طرز شگفت آوری ساده هستند. از تک نوازی نایک گرفته تا طراحی همنام اپل، لوگوهای ساده به راحتی قابل تشخیص و به خاطر سپردن هستند. سادگی یک عنصر کلیدی برای لوگوها است زیرا اکثر مصرف کنندگان فقط برای مدت کوتاهی روی لوگو تمرکز می کنند. یک طراحی ساده می تواند شخصیت برند شما را به طور مختصر و موثر بیان کند.

لوگوهای ساده بر برجسته کردن مهمترین بخش های شخصیت یک برند با املاک و مستغلات محدود تمرکز می کنند. این شامل تمرکز بیشتر روی جنبه هایی مانند رنگ ها و فونت ها و همچنین بر تقطیر ایده ها به ساده ترین شکل آنها می شود. به عنوان مثال، یک نماد یک راه قدرتمند برای ایجاد سادگی است، زیرا می تواند یک تداعی ذهنی را با مجموعه خاصی از ارزش ها یا ایده ها القا کند.

از دیگر طرح‌های عالی برای یک لوگوی ساده می‌توان به علامت‌های حروف و کلمه اشاره کرد که تصاویر را کنار گذاشته و به جای آن بر ارتباط مستقیم شخصیت برند با فونت‌ها و رنگ‌ها تمرکز می‌کنند. به طور کلی، مهمترین جنبه این است که بر روی استفاده از حداقل عناصر ممکن برای برقراری ارتباط با هویت برند خود تمرکز کنید.

2. مربوطه

اولین کیفیت عالی اشتراک لوگوها این است که آنها با بازارهایی که شرکت هایشان هدف آنها هستند مرتبط هستند. مهمتر از آن، آنها به وضوح شخصیت و هویت یک برند را به اشتراک می گذارند. یکی از اجزای اصلی استفاده از رنگ‌ها در لوگوی شماست که می‌تواند احساسات مختلف را برانگیزد و شخصیت برند شما را به مصرف‌کنندگان نشان دهد. شرکتی که اسباب‌بازی‌های کودکان را می‌فروشد، ممکن است رنگ‌های روشنی را برای طراحی لوگو شرکتی انتخاب کند که انرژی، سرگرمی و هیجان را به شما منتقل کند.

دومین جزء مهم، فونت استفاده شده در لوگو یا علامت کلمه است. فونت ها به انتقال لحن و ارزش های برند شما کمک می کنند، که در نهایت به تعریف بهتر شخصیت شما کمک می کند. فونت‌های زاویه‌دار و نازک‌تر برای برجسته کردن شرکت‌هایی که در زمینه فناوری کار می‌کنند ایده‌آل هستند، در حالی که خطوط شکسته‌ای نرم‌تر برای شرکت‌هایی که در جواهرات یا محصولات زنانه کار می‌کنند بسیار عالی هستند.

در نهایت، انتخاب نماد مناسب یکی از جنبه های کلیدی ایجاد یک لنگر بصری برای لوگوی شما است. نمادها جنبه های مهم لوگو هستند زیرا می توانند به تنهایی به عنوان نسخه ساده تری از لوگوی شما استفاده شوند. هنگام ایجاد ارتباط بین برند شما و ایده ها و ارزش های پشت آن، نمادها نیز مهم هستند.

3. خاطره انگیز

یکی دیگر از جنبه های کلیدی یک لوگو خوب این است که حتی از اولین باری که آن را می بینید به یاد ماندنی است. هدف لوگو ایجاد ارتباط با مصرف کننده و ایجاد علاقه به برند شما است. زمانی که مصرف کنندگان بتوانند به راحتی لوگو و برند شما را به خاطر بیاورند، احتمال بیشتری دارد که آنها را با شرکت شما مرتبط کنند. لوگوهایی که به راحتی قابل به خاطر سپردن هستند و تاثیر قوی ایجاد می کنند ارزشمند هستند زیرا به برند شما کمک می کنند در ذهن مصرف کنندگان باقی بماند.

لوگوهای به یاد ماندنی بسیاری از عناصر مورد بحث در بالا را با هم ترکیب می کنند، اما تعادل مناسبی بین جنبه های بصری و متنی پیدا می کنند. مهمتر از آن، آنها به طور واضح و منسجم شخصیت و لحن برند شما را به اشتراک می گذارند. در نهایت، طراحی لوگو معماری یا هر لوگو به یاد ماندنی باید همیشه در تلاش باشد تا منحصر به فرد باشد. حتی در صنایعی که استانداردها و هنجارهای مشترکی برای طراحی وجود دارد، هدف لوگوی شما همیشه باید تا حد امکان متمایز از مجموعه باشد.

4. بی زمان

بهترین لوگوها از این بسته متمایز هستند زیرا در طول سالیان مرتبط و موثر باقی می مانند. همیشه وسوسه انگیز است که لوگویی طراحی کنید که دارای روندها و مدهای فعلی طراحی باشد، اما همیشه این بهترین تصمیم نیست.

این لوگوها ممکن است در حال حاضر خوب به نظر برسند، اما احتمالاً بعداً باید دوباره طراحی شوند تا به روز نگه داشته شوند. در عوض، یک لوگوی بی انتها لوگوی است که مرتبط باقی می ماند و بدون توجه به زمان استفاده با کاربران ارتباط برقرار می کند. به عنوان مثال، طاق های طلایی مک دونالد برای چندین دهه بدون تغییر باقی مانده است، همانطور که علامت کلمه نمادین کوکاکولا نیز باقی مانده است.

لوگوهای بی انتها بر کیفیت بر کمیت تمرکز می کنند، بسیاری از عناصر غیر ضروری و ایده های دیوانه کننده را حذف می کنند و بر آنچه کار می کند تمرکز می کنند. این به معنای تمرکز انحصاری بر روی ایده‌ها و ارزش‌های اصلی برندتان است تا مؤثرترین راه را برای انتقال آن‌ها بدون درهم‌کاری غیر ضروری کشف کنید. یکی دیگر از جنبه های مهم لوگوهای جاودانه این است که آنها رنگ ها را ساده و ابتدایی نگه می دارند و از شیب ها و پالت های عظیم به نفع رنگ های انتخابی تر و منحصر به فرد تر استفاده می کنند.

در نهایت، یک لوگوی به یاد ماندنی باید همیشه در تلاش باشد تا منحصر به فرد باشد. حتی در صنایعی که استانداردها و هنجارهای مشترکی برای طراحی وجود دارد، هدف لوگوی شما همیشه باید تا حد امکان متمایز از مجموعه باشد.

5. همه کاره

آخرین، اما مطمئنا نه کم اهمیت، یک لوگوی خوب را می توان در روش ها، شکل ها و موقعیت های مختلف استفاده کرد. به عنوان مثال، لوگویی که فقط در یک اندازه آنلاین می توانید از آن استفاده کنید خیلی خوب نیست، زیرا راه هایی را که می توانید برند خود را در معرض دید جهانیان قرار دهید محدود می کند. از طرف دیگر، انتخاب لوگویی که می تواند اندازه، چاپ یا روی رسانه های مختلف قرار گیرد، برند شما را به میزان قابل توجهی بیشتر نمایان می کند.

حتی زیباترین لوگوها هم اگر وقتی آنها را برای بسته بندی کوچک می کنید ناخوانا یا غیرقابل تشخیص می شوند یا وقتی آنها را روی بیلبورد قرار می دهید تحریف می شوند، لزوماً خوب نیستند. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تطبیق‌پذیری لوگو این است که به این فکر کنید که چه فرمتی ایجاد می‌کنید و آن را در آن ذخیره می‌کنید. عکس‌های سنتی ممکن است با تغییر اندازه، پیکسلی شوند، اما فایل‌های برداری طوری ساخته شده‌اند که مقیاس‌بندی شوند.

در سطح طراحی، به حداقل رساندن شلوغی و انتخاب یک طراحی ساده، فورا لوگوی شما را همه کاره تر می کند. داشتن خطوط، شکوفه ها، عناصر یا رنگ های زیاد می تواند طراحی پیچیده ای ایجاد کند که مقیاس ضعیفی دارد. درعوض، به خاطر داشته باشید که املاک و مستغلات محدودی دارید، و تمرکز خود را بر گفتن بیشتر با کمترین میزان تمرکز کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
اهمیت و تاثیر تبلیغات بر کسب و کار و فروش محصول و خدمات
نوشتهٔ بعدی
اصول و مفهوم طراحی رابط کاربری چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.