اصول طراحی لوگو مونوگرام

اگر در صنعت مد فعالیت می کنید، یک لوگوی مونوگرام ممکن است انتخاب مناسبی برای شما باشد. چگونه یک طراحی لوگوی مونوگرام برای کسب و کار خود ایجاد کنیم و از آن به طور موثر استفاده کنیم؟

طراحی هویت برند یک شرکت تا حدودی شبیه ایجاد اولین برداشت بر روی مشتریان است که برای تصمیم گیری در مورد خرید، نگرش نسبت به کسب و کار و اعتماد و غیره مهم است. به عنوان مثال ، هنگام عبور از یک فروشگاه به نام و لوگوی آن نگاهی می اندازیم و این تمام است. برای ما لازم است که سریع تصمیم بگیریم . این بستگی به رنگ، اندازه و نوع فونت موجود در متن دارد که به ما کمک می کند تا تصوری از شرکت و آنچه ارائه می دهد داشته باشیم.

طراحی لوگو مونوگرام

لوگوی مونوگرام چیست؟

لوگوی مونوگرام مخفف نمادین نام شرکت است. این بدان معنا نیست که لوگو به شکل معمولی نوشته شده است، بلکه از تایپوگرافی مناسب و حرفه ای برای ایجاد نشان در طراحی لوگو شرکتی استفاده می کند که به راحتی توسط بازار هدف آن ها به خاطر سپرده می شود.

به لوگوی مونوگرام، لوگوی علامت حرفی نیز گفته می شود زیرا از حروف اول نام تجاری استفاده می کند و لوگویی شبیه به طرح موتیف می سازد . این را نباید با یک لوگوی علامت کلمه که نام کل برند مانند کوکاکولا اشتباه گرفت.

چگونه یک لوگو مونوگرام طراحی کنیم؟

لوگوی مونوگرام برای همه صنعت یا هر نوع کسب و کاری مناسب نیست . طراحی لوگو مونوگرام بنابراین نیاز به تحقیقات و مهارت های گسترده ای دارد که باید توسط طراحان حرفه ای و تصمیم گیرندگان شرکت انجام شود تا مبانی طراحی آن را درک کنند.

درک نام تجاری

این مرحله اولیه برای هر چیزی است که طراحان با آن شروع خواهند کرد. درک لوگو مستلزم شناخت برند است. اگر یک طراح از ابعاد شرکت و آنچه می تواند و چگونه تجارت را اجرا می کند آگاه باشد، شروع با این مفهوم برای او آسان تر می شود. این مرحله ای است که طراح هدف برند، تجارت و مخاطبان هدف را احساس می کند.

تحقیقات مقدماتی

پس از یک جلسه متفکرانه با صاحب کسب و کار یا تصمیم گیرنده ، به طراحان توصیه می شود که کارهای تحقیقاتی خود را انجام دهند. این مرحله مقدماتی را می ‌توان مرحله پیش ‌نویس نیز نامید که در آن می‌ توانید حروف اول تک ‌نگاری را برجسته کنید و با ایده ‌هایی در ذهن خود بازی کنید.

ایجاد طرح رنگ ، تمرکز بر آنچه شرکت تولید می ‌کند یا می‌ فروشد و نحوه ترکیب ایده ‌تان در لوگو به‌  گونه‌ ای که مفاهیم هویت برند را برجسته کند و هدف تجاری شرکت را برای تأثیرگذاری بر بینندگان برآورده کند.

مناسب برای کسب و کار

لوگوهای مونوگرام معمولاً از یک رویکرد رسمی و تمیز پیروی می کنند. با این حال، طراحان بی‌ تجربه‌ ای وجود دارند که به خاطر اضافه کردن رنگ‌ ها و سایه‌ های پر جنب و جوش، بیش از حد لازم به لوگو اضافه می‌ کنند. لوگوی مونوگرام زمانی خوب به نظر می رسد که کمتر به هم ریخته باشد، بنابراین بسیار اهمیت دارد کهطراحی لوگوی خود را به طراحان ماهری بسپارید.

طرح رنگی

لزومی ندارد که یک لوگو باید ترکیبی از تمام رنگ هایی باشد که معمولاً در یک تجارت استفاده می شود. طراحان می توانند از 2 رنگ اصلی استفاده کنند یا از رنگ های برجسته استفاده کنند. ایده این است که مونوگرام را از طریق منحصربه‌ فرد بودن طراحی ‌اش متمایز کنیم، نه اینکه آن را با رنگ ‌های بیش از حد درهم بریزند.

فونت های مناسب

همه چیز به نوع تجارت و ماهیت صنعتی بستگی دارد. کار یک طراح حرفه ای بسیار دقیق تر است، جایی که آن ها به تک تک زوایا و منحنی های فونت نگاه می کنند و اگر لازم بدانند تغییرات خاصی در آن ایجاد می کنند. یک فونت باید یک تعادل کلی بین همه عناصر ایجاد کند و نباید پارامترهای دیگر لوگو را مختل کند . فرقی نمی‌ کند بین سبک فونت ‌های پررنگ یا نازک انتخاب کنید، باید به خوبی با مونوگرامی که روی آن کار می‌کنید و صنعت کلی که منعکس می‌کند جفت شود.

طرح‌های لوگوی مونوگرام «کجا» و «چرا» ترجیح داده می‌ شوند؟

لوگوهای مونوگرام از این جهت متمایز هستند که منحصر به فرد بودن را ایجاد می کنند که نمی توان آن را با لوگوی دیگر بیان کرد . مثلا : شرکت های طراح و برند های سبک درجه یک از مونوگرام ها برای نمادی از ظرافت ، طراحی مینیمال و محصولات با کیفیت بالا استفاده می کنند.

این طرح های مونوگرام مزایای خاص خود را دارند که به شرح زیر است:

  • جایگزین هایی برای نام های طولانی شرکت یا برند
  • این طرح‌ ها منحصربه ‌فرد هستند که می ‌تواند باعث شود مردم لوگوهای نشان خود را تشخیص دهند ، حتی اگر نامی ذکر نشده باشد
  • طراحی ها را ساده می کند

لوگوهای مونوگرام یک پنجره کوچک به شما می دهند که در آن باید کل طرح را ایجاد کنید. این به هیچ گرافیک یا فونت اضافی نیاز ندارد که بتواند کل نماد را درهم بریزد. سعی کنید برخی از نمادهای مونوگرام را مشاهده کنید و ببینید چقدر کوتاه و دقیق ساخته شده اند.

کجا می توانم از لوگوی مونوگرام خود استفاده کنم؟

لوگوی مونوگرام شما می تواند در وب سایت، کارت ویزیت، سربرگ، رسانه های اجتماعی و موارد دیگر استفاده شود.

آیا می توانم از لوگو در چاپ و وب استفاده کنم؟

بله ، می توانید از لوگوی خود هم در چاپ و هم در وب استفاده کنید. فایل های وکتوری که دریافت می کنید کیفیت بالایی دارند و برای چاپ های کوچک و بزرگ قابل استفاده هستند.

آیا طراحان شما می توانند لوگوی من را سفارشی کنند؟

بله ، تیم طراحان ما می توانند لوگوی شما را مطابق با الزامات برند خاص شما سفارشی کنند. به سادگی پس از سفارش با ما تماس بگیرید و ما خوشحال خواهیم شد که به شما کمک کنیم.

5/5 - (1 امتیاز)
, , , , ,
نوشتهٔ پیشین
اصول و مفهوم طراحی رابط کاربری چیست؟
نوشتهٔ بعدی
چرا طراحی لوگو برای برندهای غذایی مهم است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.