داشتن لوگوی مدرن برای کسب و کار

داشتن لوگوی مدرن برای کسب و کار

طرح ‌ها و روند های محبوب همیشه در حال تغییر هستند و شرکت‌ هایی که می ‌خواهند بیشترین تأثیر را داشته باشند ، نیاز به یک لوگوی مدرن دارند.

لوگوی مدرن
لوگوی مدرن

منظور از “لوگوی مدرن” چیست ؟

یک لوگوی مدرن دارای خطوط تمیز ، طراحی مینیمالیستی و رنگ های فروتنانه اما چشم نواز است . به عبارت دیگر، این یک طراحی ساده اما موثر است !

امروزه مردم بسیار شلوغ هستند و کسب و کار ها زمان و منابع زیادی را صرف رقابت برای جلب توجه خود می کنند .   به همین دلیل است که برداشت های اولیه بسیار مهم هستند .

چه در ساخت و ساز ، چه املاک و مستغلات ، فناوری یا عکاسی باشید ، داشتن یک لوگوی مدرن کسب و کار شما را تقویت می کند و به دنیا اعلام می کند که شما یک برند مدرن هستید.

در ادامه قصد داریم ویژگی های لوگوهای مدرن را بررسی کنیم  :

ویژگی های لوگو های مدرن

همه کسب و کارها می خواهند لوگوی آن ها به ایجاد اعتماد و اعتبار کمک کند ، درست است ؟ بنابراین بیایید به برخی از ویژگی های اصلی که برای ایجاد یک لوگوی مدرن نیاز دارید نگاه کنیم تا به مشتریان و بازدید کنندگان وب سایت شما بگوید که برند شما برای آن ها مناسب است.

– سادگی

این ممکن است شما را شگفت زده کند ، اما اغلب لوگو های ساده هستند که بیشترین تأثیر را دارند.

یک طراحی لوگوی ساده همه سر و صداها و حواس ‌پرتی‌ های اطراف خود را از بین می ‌برد و باعث می ‌شود مردم بنشینند و متوجه شوند .

تصور کنید در یک خیابان شلوغ قدم می زنید . عابران زیادی در اطراف شما قدم می زنند ، ماشین ها در جاده به همدیگر بوق می زنند و صد ها فروشگاه سعی می کنند توجه شما را جلب کنند تا وارد آن شوید . اما کدام آرم ها واقعاً توجه شما را جلب می کند ؟

این احتمال وجود دارد که انتخاب شما ساده و بی آلایش باشد ، با رنگ اصلی که خودنمایی می کند و طراحی لوگوی تمیزی که به شما می گوید وقتی از آن درها عبور می کنید دقیقاً چه چیزی برای ورود شما به “فروشگاه” است.

این قدرت سادگی در طراحی لوگوی مدرن است.

یک لوگوی ساده می تواند توجه را به خود جلب کند و پیام برند شما را فوراً بدون نیاز به عناصر طراحی پیچیده منتقل کند.

– تایپوگرافی

بسیاری از لوگوهای مدرن امروزی نماد ندارند ، در عوض فقط متن را انتخاب می کنند . این ها به عنوان لوگوهای علامت کلمه شناخته می شوند ، و برای یافتن آن ها در طبیعت لازم نیست خیلی دور بگردید.

استفاده از طرح ‌های رنگی منحصربه ‌فرد و فونت مدرن یک سبک لوگوی پرطرفدار است که بسیار محبوب است . ترفند این است که مطمئن شوید سبک فونت شما شخصیت برند شما را نشان می دهد و به اندازه کافی ساده است که در یک نگاه خوانده شود.

فونت‌های Sans-serif در میان بسیاری از کسب ‌وکارها به دلیل ظاهر خوشایندشان محبوب هستند . منحنی های ساده آن ها احساس سیالیت و چابکی ایجاد می کند ، به این معنی که شرکت پاسخگو و در حال عمل است.

از سوی دیگر، فونت‌های سریف – مانند Times New Roman – بسیار واضح ‌تر و محکم ‌تر و حرفه ‌ای ‌تر هستند . بسیاری از روزنامه ها از فونت سریف استفاده می کنند .

اگر به دنبال سبکی خلاقانه یا عجیب ‌تر هستید ، از فونت شکسته ‌ای استفاده کنید که قلمزنی را تقلید می ‌کند . خطوط فوق العاده و روان برای کمک به یک تجارت برای بیان جنبه هنری خود بسیار مناسب تر است . فقط مطمئن باشید خواندن آن سخت نیست.

بنابراین، قبل از اینکه تایپوگرافی لوگوی خود را انتخاب کنید ، در مورد پیامی که می خواهید به مخاطبان خود بفرستید فکر کنید . یک شرکت حقوقی که می ‌خواهد تصویری حرفه‌ ای از اعتماد و اقتدار را منعکس کند ، باید از فونت سریف قوی برای برجسته کردن این ویژگی ‌ها استفاده کند ، در حالی که یک کسب ‌وکار خوش ‌آمد و خلاق ‌تر ، مانند تزیین کیک عروسی ، باید از خط شکسته یا sans-serif استفاده کند .

– الگوها در طراحی لوگوی مدرن

شکل های هندسی

برخی از لوگوها در صنایع خاص بهترین عملکرد را دارند . به عنوان مثال ، یک دایره با هر صنعت مرتبط با خدمات ، چه مراقبت از کودکان یا یک موسسه خیریه ، به خوبی کار می کند . فراگیر بودن و گرمای یک دایره کاملاً با صنعت خدمات همخوانی دارد.

فرض کنید برای صنعتی که به سطح بالایی از اعتماد نیاز دارد ، مانند یک شرکت برنامه ریزی مالی یا آژانس بیمه ، به یک لوگو نیاز دارید . در این صورت ، مربع شکل محکم و قابل اعتمادی است که به مشتریان نشان می دهد که شما قابل اعتماد هستید.

– انتخاب رنگ

یک طراحی لوگوی مدرن معمولا دارای 1-3 رنگ MAX است. رنگ های بیش از حد در یک لوگو می تواند مخاطب شما را تحت تأثیر قرار دهد.

برای ایجاد کنتراست و کمک به افراد بیشتر متوجه لوگوی شما ، به این فکر کنید که رنگ اصلی شما در کنار رنگ دوم و سوم شما چگونه به نظر می رسد . شما همیشه می توانید از رنگ سفید یا سیاه به عنوان رنگ پس زمینه برای تقویت کنتراست خود استفاده کنید.

مکته بعدی که باید در نظر گرفته شود روانشناسی رنگ ها است . هر رنگ می تواند احساس یا مجموعه ای از احساسات متفاوت را در مخاطب شما برانگیزد.

– انتخاب رنگ لوگوهای مدرن

قرمز در علائم هشدار دهنده استفاده می شود زیرا رنگی چشم نواز است و به راحتی قابل تشخیص است . مردم می نشینند و با دیدن چیزی قرمز توجه می کنند.

آبی رنگ آرام تری است که توسط برند هایی استفاده می شود که می خواهند خود را قابل اعتماد و باهوش معرفی کنند.

مشکی رنگی حرفه ‌ای است که به مخاطبان نشان می ‌دهد شما در کاری که انجام می ‌دهید واجد شرایط هستید و به کسب و کارتان اهمیت می ‌دهید.

انتخاب رنگ های مناسب برای نشان دادن برند شما به همان اندازه مهم است . با ترکیب مناسب رنگ‌ ها ، می‌ توانید پیام و شخصیت برند مورد نظر خود را به اشتراک بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)
, , , ,
نوشتهٔ پیشین
چرا برندهای سلامت و تناسب اندام به یک لوگوی عالی نیاز دارند؟
نوشتهٔ بعدی
اهمیت رنگ نارنجی در برند سازی و تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.