تاثیر و اهمیت انتخاب فونت در طراحی لوگو

لوگو ها هویت برند را به تصویر می‌ کشند، و اگر به صورت سازنده انجام نشوند، می ‌توانند تأثیر نامطلوبی بر برند و تجارت شما داشته باشند. فونت های مختلفی برای لوگو های برند های مختلف استفاده می شود و هر کدام اهمیت خاص خود را دارند که آن را منحصر به فرد می کند. وجود رقبای زیادی در اطراف شما باعث رقابت شدیدی می شود که در آن باید سبک فونت را با دقت و به طور موثر انتخاب کنید.

فونت در طراحی لوگو
فونت در طراحی لوگو

چرا فونت برای طراحی لوگو مهم است؟

اهمیت لوگو

لوگو هویت برند شما است که از طریق آن مردم، شرکت یا محصول شما را که می خواهید بفروشید درک می کنند. یک اشتباه کوچک در طراحی لوگو می تواند تصویری نادرست از شرکت شما ایجاد کند که به طور اجتناب ناپذیری منجر به اثرات نامطلوب می شود. یک لوگوی مناسب باعث ایجاد احساسات مثبت می شود که افراد را به مشتریان وفادار شما تبدیل می کند.

لوگوی شما اولین برداشتی است که مردم درک می کنند. شاید مشاهده کرده باشید که هر برند قابل توجهی دارای طراحی لوگوی منحصر به فردی است که از طریق آن مردم آن برند را تشخیص می دهند. طراحی فونت مناسب بر روی لوگوی شما، با توجه به برند، نشان دهنده حرفه ای بودن است و این جزء اصلی است که همیشه باید مورد توجه قرار گیرد.

حال ممکن است برای شما این سوال پیش آید که طراحی لوگو چگونه باید خوانندگان را بهتر جذب کند. سعی کنید طراحی لوگوی خود را ساده، ایمن و بدون استفاده از فونت های پیچیده برای سهولت و درک خواننده حفظ کنید. اگر از طراحی پیچیده استفاده کنید، برند شما نمی تواند تصویر مثبتی در ذهن مشتری ایجاد کند.

فونت در طراحی لوگو
فونت در طراحی لوگو

بیایید چند دلیل اساسی را به تصویر بکشیم که اهمیت فونت ها را در طراحی لوگو نشان می دهد. آن نکات عبارتند از:

  1. آگاهی از برند:

برند شما یک عنصر حیاتی است که رابطه قوی با مشتریان شما ایجاد می کند. این امر باعث ایجاد احساس درونی در ذهن آن ها در مورد محصول و خدمات شما می شود.

وقتی صحبت از تبلیغ کسب و کار شما می شود، هدف اصلی جذب مشتریان نامحدود برای موفقیت شرکت شما است. ایجاد تصویری از شرکت شما با یک لوگوی قدرتمند شروع می شود که چیزهای زیادی در مورد شرکت شما و محصولاتی که ارائه می دهید می گوید.

هنگامی که در ایجاد آگاهی از برند موفق موفق شدید، نکته مهم بعدی که باید در نظر بگیرید فونت صحیح است.

  1. فونت لوگوی مناسب:

به عنوان یک طراح لوگو متخصص، باید از اهمیت اندازه لوگو و اینکه چرا توجه ویژه به اندازه آن ضروری است آگاه باشید. طراحان برجسته مختلف از فونت های مختلف برای ایجاد لوگو استفاده می کنند. یکی از محبوب‌ ترین فونت‌ هایی که می ‌توانید از آن استفاده کنید فونت Sans-serif است که توسط جفری لی در سال 1965 طراحی شد.

از آن زمان به بعد، توسط طراحان برجسته مختلف در سراسر جهان استفاده می شود. به غیر از این، فونت های مختلف دیگر هستند که محبوبیت زیادی دارند. می توانید در مورد چندین فونت مختلف تحقیق کنید و تصمیم بگیرید که کدام فونت با طراحی لوگوی شما مناسب تر است.

  1. خوانایی بهتر:

هنگام انتخاب یک تایپ فیس، طراح باید اطمینان حاصل کند که سبک متن به طور مناسب قابل خواندن است. یکی از دستورالعمل های تایپوگرافی استفاده از یک فونت است که خواننده بدون هیچ مشکلی بهتر می تواند آن را درک کند. به همین دلیل است که تایپو گرافی نقش مهمی در ساختار لوگو بر عهده می گیرد زیرا اصولی را برای نحوه برنامه ریزی یک لوگو تعیین می کند.

هنگام ساختن یک لوگو، طراح باید رنگ ها و طرح های صحیح را انتخاب کند، که باعث می شود تایپ به طور واضحی قابل تشخیص باشد. همیشه سراغ فونت هایی بروید که به راحتی قابل درک هستند. در غیر این صورت، خواننده ممکن است به سایت دیگری برود که آن را بهتر درک کند.

  1. پیام درست را ارائه می دهد:

به عنوان مثال، اگر برای یک جلسه کاری می روید، آیا به طور معمولی لباس می پوشید یا به طور یک فرد حرفه ای؟

در مورد انتخاب فونت های مناسب نیز به همین صورت است. فونت های شما پیام خاصی را به خوانندگان ارسال می کنند، بنابراین مطمئن شوید که آن را درست نگه دارید.

هر محصول یا خدماتی پیام منحصر به فردی دارد که شما به خوانندگان یا مشتریان خود ارائه می دهید و همه این ها به طراحی لوگوی شما بستگی دارد. علاوه بر این، هنگامی که از تایپوگرافی مناسب استفاده می کنید، توجه فوری مردم را به خود جلب می کند.

توجه کنید اگر از دو فونت در لوگوی خود استفاده می کنید، مطمئن شوید که هر دو مکمل یکدیگر هستند. در غیر این صورت تاثیر نامطلوبی خواهد داشت.

نتیجه گیری

تایپوگرافی در جنبه های مختلف نقش حیاتی ایفا می کند. با انتخاب یک فونت اشتباه، می توانید اکثریت مشتریان وفادار خود را از دست بدهید زیرا مردم به طرح های لوگوی قابل فهم نیاز دارند. لوگوها در سبک های مختلف و برای موضوعات متفاوتی طراحی می شوند. طراحی لوگو برای موضوعات مختلف همچون طراحی لوگو معماری ، طراحی لوگو ورزشی ، طراحی لوگو صنعتی و بازرگانی ، طراحی لوگو طلافروشی و صنایع غذایی هر کدام سبک خاص خود را دارند و باید مطابق اصول طراحی شوند. اگر قصد دارید طراحی لوگو دارید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
, ,
نوشتهٔ پیشین
اهمیت ثبت برند در دیجیتال مارکتینگ
نوشتهٔ بعدی
عکاسی صنعتی از خط تولید کارخانه چه میزان بر فروش محصول موثر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.