تاریخچه برند لوکس شنل

شنل ( Chanel ) برندی است که به عنوان ادغام هنر سنتی با بیان خلاقانه شناخته می شود و در میان برترین برند های مد در جهان امروز قرار می گیرد. گابریل بونهور شانل، معروف به کوکو شانل، خانه مد خود را در سال 1909 راه اندازی کرد. او نماد شانل را نیز در همان سال راه اندازی کرد که این لوگو به عنوان یک ویژگی برجسته در هر محصولی به حساب می آید. استفاده از این لوگو بر روی هر چیزی که خانه مد ایجاد می کند، مانند جواهرات، کیف و لباس نشان دهنده تصویر برند است.

 

برای دیدن نمونه لوگو های لوکس رسانه هنر برتر روی لینک کلیک کنید.

تاریخچه برند و لوگو شنل

کوکو شانل که در 19 اوت 1883 در سامور فرانسه به دنیا آمد، دوران کودکی معمولی را سپری کرد. پس از از دست دادن مادرش در سنین پایین  به پرورشگاه رفت و در آنجا توسط راهبه های بزرگ نحوه دوختن لباس را یاد گرفت. سپس از طریق مهارتی که در یتیم خانه به دست آورده بود، تبدیل به یک طراح مد شد. در سن 20 سالگی، کوکو به پاریس نقل مکان کرد، با افراد با نفوذ آن زمان دوست شد و همین موجب شد تا به جامعه طبقاتی بالا محبوبیت پیدا کند. در سال 1909، Chanel  اولین فروشگاه خود را افتتاح کرد. در ابتدا، او بر روی طراحی کلاه برای خانم ها تمرکز کرد. و این دوره در زمانی بود که او چیز های زیادی در مورد سلیقه متنوع مد ثروتمندان یاد گرفت. کوکو شانل در واقع بدون هیچ چیزی شروع کرد و تبدیل به یک امپراتوری بزرگ شد. امروزه کوکو شانل، طراح، ظرافت را به همراه دارد و نام آن به عنوان “”Cs در لوگو ایجاد شده است.

 

تاریخچه طراح برند شنل

صبح یک روز زمستانی در فرانسه، شانل برای گرم نگه داشتن خود، لباسی از یک پیراهن قدیمی برای خود درست کرد. هنگامی که افراد دیگر آن را دیدند از او خواستند تا برای آن ها نیز یکی بسازد. به گفته شانل، این لحظه ای بود که همه چیز را برای او تغییر داد. او می گوید: ثروت من بر روی آن پیراهن قدیمی است که پوشیده بودم. فقط به این دلیل که هوا بسیار سرد بود.

 

کوکو شنل خالق برند و لوگو شنل

معنی لوگوی شنل

لوگوی شنل دلیل اصلی موفقیت خارق العاده این برند مد در نظر گرفته می شود. جالب است بدانید طراح لوگوی نمادین این برند خود کوکو شنل بود که امروزه نیز از لوگوی خود بسیار محافظت می کند زیرا اساس هویت بصری آن را شکل می دهد. در حالی که ممکن است تصور کنید که دو C به هم پیوسته نام او را نشان می دهند، اما یک پس زمینه جالب پشت ایجاد آن وجود دارد. ایجاد لوگو در واقع از همان یتیم خانه ای آغاز می شود که شانل بخشی از دوران کودکی خود را در آنجا گذرانده است. طبق یک داستان محبوب، شانل از منحنی های درهم آمیخته ای که در پنجره شیشه ای کلیسای اوبازین که یتیم خانه را در خود جای داده بود، الهام گرفته بود. این لوگو نشان دهنده نام شنل و سفر باورنکردنی او است. داستان شانل می تواند انگیزه ای برای تمام کسانی باشد که می خواهند در جهان نقشی داشته باشند و بسیار موفق شوند.

اما خود شکل لوگو به چه معناست؟

 معنی پنهان در لوگو نماد عزم، ایمان، مبارزه و موفقیت کوکو شانل است. متن مشکی در پس‌ زمینه سفید موضوع رایج خانه‌ های مد در جهان است. زارا یا گوچی نیز، لوگو های سیاه و سفید برای برند های مد افسانه ای مناسب به نظر می رسند. وقتی صحبت از برند سازی می شود، نکته کلیدی که باید به خاطر بسپارید سادگی است. چه یک استارت آپ یا یک کسب و کار با سابقه باشید، سادگی می تواند شما را بسیار محبوب و برتر کند. لوگوی کوکو شانل ترکیبی از سادگی، کلاس و مینیمالیسم است که به خانه مد کمک کرده تا هویت برند خود را تثبیت کند. به عنوان یک صاحب کسب و کار یا یک طراح گرافیک، اولویت شما باید برجسته کردن مهمترین عناصر برند هنگام ایجاد هویت بصری باشد. لوگوی شانل تنها از دو قسمت تشکیل شده است: یک نشان تصویری و یک لوگو تایپ. هر دو بخش لوگو به زیبایی متعادل هستند تا عناصر کلیدی برند را ارائه دهند: مینیمالیسم و ​​پیچیدگی.

لوگو شنل

پالت رنگ لوگوی شانل

لوگوی شانل به صورت سیاه و سفید اجرا شده است. این دو با هم نماد ظرافت، کمال، هماهنگی، سادگی، حرفه ای بودن و خلاقیت هستند. یک نسخه طلایی از این نشان در طیف وسیعی از محصولات شانل یافت می شود که نمادی از زرق و برق، تجمل و ثروت است.

 

تایپوگرافی لوگو شنل

تایپ Couture که توسط Chase Babb ساخته شد، از دست خط کوکو شنل الهام گرفته شده است. از فونت Chanel به همراه تمامی محصولات آن در نشان استفاده شده است. فونت Couture شبیه فونت های سنتی sans-serif مانند Double Porter و RoundCut Bold  است. این فونت بعداً توسط Chanel کپی رایت شد.

 

حقایق جالب برند شنل

– برخی شماره 13 را بدشانس می دانند اما، شنل معتقد بود که این عدد برای او خوش شانسی به همراه داشته است.

– کارل لاگرفلد پس از مرگ کوکو شانل به عنوان ادای احترام، سی‌ های نمادین به هم پیوسته ای را که در لوگو دیده می شود را طراحی و به لوگو اضافه کرد.

– مشکی رنگ مورد علاقه کوکو شانل بود و آن را به مد باز گرداند.

– شنل با الهام از دوستدارانش، به برخی از کیف هایش جذابیت هایی اضافه کرد.

– شانل در سال 1939 به دلیل جنگ جهانی دوم مجبور به تعطیلی خانه مد شد. اما با این حال، او در سال 1954 زمانی که 71 سال داشت دوباره آن را باز کرد.

– شانل همیشه مجرد ماند. اما لازم به ذکر است که آن در طول زندگی اش علاقه های عاشقانه ای نیز داشت.

عطر های معروف برند شنل + لوگو شنل

چه چیزی لوگو شنل را نمادین می کند؟

عنصر اصلی که این لوگو را نسبت به دیگر لوگو ها متمایز می کند، ظرافت است که در عین حال تجمل را به تصویر می کشد. اما اجزای اجزای مختلف طراحی در این لوگو وجود دارد که آن ها را برسی خواهیم کرد:

سادگی

لوگوی شانل نمونه بارز سادگی است. برخی از قدرتمند ترین لوگو های جهان به طرز شگفت انگیزی ساده هستند. از کوکاکولا گرفته تا استارباکس ، بزرگترین برند ها از لوگو های ساده و شگفت آور استفاده می کنند. یک لوگوی ساده تنها با برجسته کردن جنبه های کلیدی برند، پیام های مهمی را ارائه می دهد. این لوگو ها در حالی که دارای سبک، ظرافت و زرق و برق هستند اما، به طرز شگفت انگیزی ساده باقی می مانند.

خاطره انگيز بودن

لوگویی که می تواند از اولین باری که می بینید علاقه شما را جلب کند، نمادی است که شما آن را به خاطر می سپارید و به یاد می آورید. وقتی مشتری به راحتی لوگوی شما را به خاطر آورد، ارتباط با برند شما برای او بسیار آسان تر می شود. در لوگوی شانل، C های در هم تنیده فورا همه را جذب خود می کند و در ذهن افراد به یاد ماندنی می شود. تعداد کمی از لوگو ها قدرت جذب تخیل مخاطبان خود را دارند. لوگوی Chanel همیشه جزو این گونه لوگو ها بوده است.

مرتبط بودن لوگو با برند

یکی از مهم ترین ویژگی های یک لوگوی نمادین مرتبط بودن آن است. یک نشان نمادین همیشه با بازاری که هدف برند آن هاست مرتبط است. طراحان و بازاریابان از ترکیب رنگ ها، فونت ها و نماد های مناسب برای ایجاد ارتباط استفاده می کنند. لوگوی شانل نه تنها شخصیت و هویت برند را برجسته می کند، بلکه به بازار نیز مرتبط است. این لوگو یک مثال خوب برای کسانی است که مایل به طراحی لوگو هستند. ایده خوبی است که بدانند یک لوگوی مرتبط با برند بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

وابسته نبودن لوگو شنل به زمان

بهترین لوگوها در جهان از بین مردم متمایز هستند و حتی پس از گذشت سالها نیز مرتبط باقی می مانند. لوگوی برند شانل بسیار خلاقانه است و از سبک منحصر به فردی پیروی می کند. عناصر طراحی فوق، لوگوی شانل را نمادین می کند. در حالی که بسیاری از تکنولوژی ها و تغییرات آمده است اما لوگوی شانل در آزمون زمان ایستاده است و همانطور که در زمان ایجادش بود شیک باقی مانده است.

 

 

3.7/5 - (4 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
تاثیر رنگ در احساسات و بسته بندی محصول
نوشتهٔ بعدی
طراحی UI برای وب سایت و تاثیر در فروش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.