بیلبورد چیست؟

بیلبورد چیست؟

بیلبورد چیست؟ بیلبورد یک رسانه و ابزار برای اطلاع‌رسانی است. طبق تعریفی که در دیکشنری‌ها آمده، بیلبورد یک صفحه‌ایست که بر روی دیوار نصب می‌شود، ماموریتی برای اطلاع‌رسانی دارد، آگاهی می‌دهد و مطلبی را می‌رساند. در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم نیازهای اجتماعی و فرهنگی ایجاب می‌کرد که یک چنین ابزاری بوجود بیاید.

در نتیجه می‌توانیم بگوییم بیلبورد ، بدنبال رفع نیازهای جامعه به مدد کار تبادل اطلاعات در سطح جامعه آمد. اگر تاریخ را نگاه کنیم ، می‌بینیم که درفاصله جنگ اول و دوم جهانی ، نقش بیلبورد در تبلیغات جنگ خیلی شاخص و قابل تامل است.

در آلمان ، در تبلیغات سیاسی که منجر به روی کار آمدن نازی‌ها شد ، نقش بیلبورد انکار کردنی نیست. زمان جنگ هم غیر از رسانه‌های دیگر مثل رادیو ، بیلبورد در تهیج و تشویق مردم نقش مهمی داشت و اطلاع‌رسانی خیلی موثری در مسائل مربوط به جنگ داشت. در کتاب‌های تاریخ بیلبورد هم می‌بینید که این رسانه در زمان جنگ چه ابزار قدرتمندی بوده است.

بعد از جنگ هم نقش بیلبورد در بخش‌های سازندگی و اقتصادی و . . . دیده می‌شود و می‌بینیم که در تبلیغات تجاری و فرهنگی جایگاه مشخصی پیدا می‌کند. بیلبورد خبر می‌دهد ، آگاه می‌کند ، کالا را می‌فروشد ، مردم را به شرکت در مسائل اجتماعی ترغیب می‌کند و مطالب دیگر…

بیلبورد در اصفهان

بیلبورد چیست؟

تبلیغات محیطی

mcdonald_sundial-billboard

انواع بیلبورد

بیلبوردهای سه بعدی : این بیلبوردها از پرسپکتیو های مجازی استفاده میکند ، قابلیت انعطاف پذیری بسیار دارند اما صرف نظر از هزینه بسیار زیاد فضای مناسب نیز نیاز دارند به همین دلیل در تمام فضاها کاربرد ندارند .

بیلبودرهای حجمی : این بیلبوردها از تلفیق کلیه روشهای قبل به اضافه احجام واقعی به صورت مجسمه گونه که گاهی اوقات حتی با تحرک هستند تهیه میشوند البته از این بیلبوردها هنوز در کشور ما باب نشده است .

بیلبوردهای فرمیک : اینگونه بیلبوردها دقیقاً مانند بیلبوردهای سالم هستند یا با دست اجرا میشوند و یا با پرینتورهای بزگر از طرح پرینت گرفته میشود و نصب میگردد . فقط تفاوت در این است که پایه این بیلبوردها هر یک فرم خاصی است و به صورت ساده نیستند که اغلب بصورت بیضی شکل در مشهد اجرا میشود

images (1)

نمونه طراحی لوگو

نمونه طراحی ست اداری

درخواست ثبت برند

Rate this post
نوشتهٔ پیشین
طراحی آرم و لوگو
نوشتهٔ بعدی
بیلبورد خلاقانه ,عوامل موثر در اجرا بیلبورد و ویژگی آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.