چرا باید یک لوگو را دوباره طراحی کرد؟

چرا باید یک لوگو را دوباره طراحی کرد؟

اکنون که می بایست لوگو پا به پای مخاطبانش رشد کند، لازم است تغییراتی مانند بازسازی یا طراحی دوباره لوگو انجام شود. طراحی دوباره در لوگو و به ویژه طراحی لوگو، کارایی فراوان دارد. طراحی دوباره لوگو واژه مشابه و نزدیکتری مانند طراحی نو دارد که اغلب بعضی افراد به اشتباه این دو را یکی می دانند.

تفاوت طراحی دوباره و طراحی نو در این است که در طراحی دوباره لوگو همان لوگوی قبلی است که با کمی تغییرات مطابق با خواست روز دست کاری می شود اما طراحی نو خبری از طراحی قبلی نیست و 180 درجه تغییر می کند و از نو طراحی می شود.

اما این سوال است که چرا باید یک لوگو را دوباره طراحی کرد؟ من به 4 دلیل به این سوال پاسخ می دهم:

1-محدودیت های فنی:

در طراحی لوگو نمی توان تمام محدودیت های بعدی را پیش بینی کرد و بعضی از آن ها به مرور زمان خود را نشان گاهی تغییرات جزیی در لوگو ایجاد می شود تا مشکلات فنی آن را برطرف کند. این هم طراحی دوباره است البته از نوع سطحس و جزیی.

این نوع تغییرات از چشم مخاطبان عمومی مخفی است و فقط حرفه ای ها ممکن است این تغییرات را متوجه شوند.

2-رقبای جدید:

در این مرحله طراحی دوباره لوگو جدی تر است و نمود بیشتری دارد. زمانی که رقیب جدیدی برای یک محصول یا شرکت پا به عرصه می گذارد. نمی توان میدان را به نفع رقیب خالی کرد و اینجاست که رقابت آغاز می شود، در این میان ممکن است طراحی دوباره ی لوگو را انجام دهیم تا مخاطب و مشتری احساس کهنگی نکند.

در این مرحله ضرب المثل (نو که اومد به بازار کهنه شده دل آزار) حکایت می کند. آنچه که طراحی دوباره لوگو را تهدید می کند، شائبه کپی کاری است بنابراین مرز ظریف این دو را بایستی در نظر داشت.

3بازخوردها:

در همان مسیر ارتباطات، گاهی لوگو به راحتی در چشم و ذهن مخاطب جای نمی گیرد و با کمی بالا و پایین شدن این اتفاق می افتد و ناشی از ضعف هایی است که مخاطب در لوگو می بیند ولی به چشم طراح و سفارش دهنده نمی آید.

برای انعکاس نظرات و برداشت های مخاطبان، می توان لوگو را بازسازی کرد. این طراحی دوباره که در مسیر همگامی با سلیقه ها صورت می گیرد، معمولا در مورد محصولات و شرکت هایی که تازه وارد عرصه فروش و خدمات می شوند، مصداق پیدا می کند.

به مرورکه این بازخوردها در کیفیت محصول ( حتی در طراحی لوگو و بسته بندی) منعکس می شود، آرام آرام اعتماد مخاطب به آن کالا یا شرکت بیشتر می شود و اعتمادسازی بعد از معرفی، گام دوم سیاست های تبلیغی هر محصول و مجموعه است.

4-سلیقه سازی:

هر محصول و شرکت در ابتدای ورودش به عرصه حرفه ای ها، بایستی با سلیقه ها همگام باشد تا اعتماد ها را جلب کند. پس از تکمیل پروژه اعتماد سازی، بایستی از این اعتماد ها در راه رسیدن به اهداف متعالی تر بهره برد.

اینجاست که آن شرکت یا رسانه، مطابق آنچه ایده آلش است، سلیقه سازی را شروع می کند و به اتکای همان اعتماد های به دست آمده، سلیقه های جدید را ترویج می دهد.

توع دیگری از طراحی دوباره لوگو، حرکت در سلیقه سازی هاست تا مخاطب و مشتری را به اهداف والاتر راهنمایی کرد.
یکی از خدمات کانون آگهی و تبلیغات رسانه هنر برتر طراحی لوگو می باشد و اینکار را با کمکی تیم طراحان و گرافیست های مجرب با توجه به کسب و کار شما و همچنین فرمی که پیش از طراحی تکمیل کرده اید انجام می دهد برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه ی کار و دیدن نمونه کارهای ما می توانید از طریق پل های ارتباطی با ما در تماس باشید.

پذیرش سفارش طراحی لوگو در تهران با رسانه هنر برتر.

نمونه طراحی لوگو

نمونه طراحی ست اداری

درخواست ثبت برند

چرا باید یک لوگو را دوباره طراحی کرد؟
چرا باید یک لوگو را دوباره طراحی کرد؟
Rate this post
, , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
طراحی کاتالوگ حرفه ای
نوشتهٔ بعدی
سفارش بیلبورد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.