طراحی منوی رستوران و کافی شاپ ها

طراحی منوی رستوران و کافی شاپ ها
زمانی منوی رستوران و کافی شاپ ها موثر و خوب است که به دقت طراحی و برنامه ریزی شده باشد. منو ابزار اصلی است که فروش را در کسب و کار شما هدایت می کند و می تواند به فروش بیشتر و افزایش سود کمک کند. علاوه بر این، مطالعات نشان داده است که طراحی یک منوی خوب می تواند سود را 10 تا 15 درصد افزایش دهد.
چگونه یک منوی رستوران موثر طراحی کنیم
یک منوی رستوران مناسب، طرح بندی به درستی برنامه ریزی شده و توضیحات به خوبی نوشته شده است. منوهای خوب از توصیف های شلوغ و بیش از حد توضیحات و گرافیک غیر ضروری دوری می کنند. آیتم های منو باید موضوع رستوران شما را منعکس کنند. به روز رسانی منو رستوران بسیار مهم است .
اصول منو
منوی رستوران ایده آل، تعادل میان غذاهای کلاسیک و روند تغذیه تازه را فراهم می کند، به صورتی که با هزینه های مناسب مواد غذایی برای حفظ و افزایش سود کمک می کند. قبل از شروع به نوشتن چیزی که برای اولین بار نیاز دارید باید تصمیم بگیرید که می خواهید کدام اقلام را در منوی رستورانتان ارائه دهید. طراحی منو رستوران منعکس کننده یک مفهوم رستوران برای مخاطبان مورد نظر است.

طراحی منوی رستوران و کافی شاپ ها
طراحی منوی رستوران و کافی شاپ ها

قیمت گذاری منو
هنگامی که تصمیم می گیرید غذاهای مورد نظر خود را ارائه دهید، باید محاسبات را برای هزینه درست مواد غذایی انجام دهید. راه دیگر برای اطمینان از سود، ایجاد تعادل اقلام گران قیمت و ارزان و محدود کردن استفاده از اقلام قیمت دربازار که بیشترین نوسان قیمت را دارند.
طرح بندی منو
طرح منو رستوران منعکس کننده ی خود رستوران است. طرح های منو رستوران، چه رسمی، چه غیر رسمی، باید با مفهوم رستوران، مکان و موضوع مطابقت داشته باشد. فونت و رنگ منو باید مرتبط با رستوران باشد. به عنوان مثال، اگر شما یک رستوران ایتالیایی دارید، باید در طراحی منو از رنگ های پر جنب و جوش مانند قرمز، فیروزه ای، بنفش و سبز استفاده شود که انتخاب خوبی برای یک منو خواهد بود. این رنگ ها در منو کافی شاپ فرانسوی یا رستوران مکزیکی نیز استفاده می شود. علاوه برنگ ها در طراحی منو رستوران و کافی شاپ ها باید فونت هایی انتخاب شود که نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک باشد. فست فود فرانسوی ممکن است یک فونت اسکریپت کلاسیک یا فونت ساده داشته باشد، در حالی که یک رستوران معمولی ممکن است یک فونت رسمی یا شادتر داشته باشد.

طراحی منوی رستوران و کافی شاپ ها
طراحی منوی رستوران و کافی شاپ ها

توضیحات منو
منورستوران و کافی شاپ ها باید به گونه ای جذاب و زنده باشد که اشتهای مشتریان را تحریک کند. همیشه مواد تشکیل دهنده اصلی در یک غذا را در منو توضیح دهید و بهتر است که در منو از جملات کوتاه و ساده استفاده شود.
منوها یک ابزار تبلیغاتی هستند که قادر به برقراری هویت رستوران و سود بیشتر اند اما به شرطی که به خوبی طراحی شده باشند و تیم کانون تبلیغاتی رسانه هنر برتربا داشتن طراحان باتجربه و ماهر که می دانند چه طراحی منو مناسب رستوران و کافی شاپ شما هستند می توانند راهنمای خوبی برای شما باشند.

نمونه ای از طراحی رستوران ایتالیایی توسط یم کانون تبلیغاتی رسانه هنر برتر

طراحی منوی رستوران و کافی شاپ ها
طراحی منوی رستوران و کافی شاپ ها

چرا رستوران ها به منوی آنلاین نیاز دارند

در دنیای آنلاین امروزی، حتی متنوع ترین رستوران ها نیاز به حضور آنلاین قوی دارند.  حتی اگر وانمود می‌ کنید که حضور آنلاین نیز دارید، باید به داشتن منوی سفارش آنلاین اهمیت دهید. زیرا با نداشتن آن دلیل قوی به ترک مشتریان می دهید.

علاوه بر این، اولین تماسی که بسیاری از مشتریان شما با رستوران شما خواهند داشت، آنلاین است، زیرا بیش از 9 نفر از هر 10 نفر قبل از بازدید از مشاغل محلی به جستجوی آنلاین می پردازند.

چرا منوی رستوران شما باید آنلاین باشد؟

منوی رستوران شما داستان شما را بازگو می کند. نقاط قوت آشپزی شما را برجسته می کند و شخصیت برند شما را نشان می دهد. این اولین چیزی است که به مشتریان هنگام نشستن برای صرف غذا تحویل داده می شود.

– مشتریان شما آنلاین هستند:

با توجه به اینکه اکثر مردم قبل از انتخاب مکانی برای صرف غذا، برای تحقیق به اینترنت روی می آورند، حضور آنلاین بسیار مهم است. از هر ده مشتری، هفت نفر از یک کسب و کار بازدید می کنند یا بر اساس اطلاعاتی که آنلاین پیدا کرده اند، خرید می کنند! و بدون منوی قابل جستجو، خطر کشف نشدن توسط مشتریان جدید وجود دارد.

– موتورهای جستجو متن قابل جستجو را در اولویت قرار می دهند:

موتورهای جستجو محتوایی را در قالب متن قابل جستجو در صفحه دوست دارند. وقتی می گوییم منوی «قابل جستجو»، منظورمان یک پیوست PDF در وب سایت شما نیست. راه هایی وجود دارد که می توانید PDF را بهینه کنید تا توسط موتورهای جستجو خزیده شود، اما این بهترین روش نیست.

شرکت های مدیریت منو، منوی شما را به آن فرمت قابل هضم تبدیل می کنند.

 

– مشتریان می خواهند شما را به راحتی پیدا کنند:

در مورد آن فکر کنید ! اگر یک مشتری جدید هرگز با شما ناهار نخورده است یا چیزی در مورد رستوران شما نشنیده است، بعید است که مستقیماً از وب سایت شما بازدید کند. شما می ‌خواهید زمانی که پیشنهادات کسب ‌وکارتان مرتبط است در آن نتایج ظاهر شوید.

یکی دیگر از چیزهای خوب در مورد محتوای منوی قابل جستجو این است که موارد خاصی از منو را می توان از طریق جستجو نیز یافت. اگرچه  49٪ از مردم بدون در نظر گرفتن کسب و کار خاصی، جستجوهای آنلاین را انجام می دهند، برخی از مردم می دانند که از قبل در حال و هوای آن هستند!

– به بازاریابی شما کمک می کند:

بدون بازاریابی، اکثر مردم نمی دانند رستوران شما وجود دارد. راه های زیادی برای بازاریابی وجود دارد، از تبلیغات رسانه های اجتماعی گرفته تا رسانه های محلی. داشتن منوی آنلاین یکی دیگر از ابزارهای بازاریابی است که می توانید از آن به نفع خود استفاده کنید.

پست کردن در رسانه های اجتماعی و تبلیغات، برای افزایش آگاهی از برند شما عالی هستند، داشتن منوی آنلاین و اطلاعات کسب و کار شما برای یافتن آنلاین در موتورهای جستجو به تبدیل سریعتر محققان به مشتریان کمک می کند. این اطلاعات ضروری است که آن ها هنگام تصمیم گیری در مورد محل غذا خوردن به دنبال آن هستند.

– مشتریان می ‌خواهند بدانند چه انتظاری دارند:

اگر شخصی قصد دارد بیرون غذا بخورد، دیدن عکس های خوشمزه از غذاهای ویژه روزانه شما و خواندن نظرات آنلاین می تواند به متقاعد کردن مهمانان برای انتخاب مکان شما کمک کند. اما، دانستن همه گزینه های پیشنهادی شما در تصمیم گیری نهایی غذاخوری ضروری است.

به این موضوع فکر کنید، موارد موجود در منوی شما مانند یک لیست پخش برای یک کنسرت هستند. اگر کسی اکثر آهنگ‌ های موجود در ردیف را دوست داشته باشد، مشتاق ‌تر برای خرید بلیط کنسرت خواهد بود.

به همین ترتیب، اگر منوی شما دارای مواردی است که به یک غذاخوری گرسنه علاقه مند است، آن ها از دیدن شما هیجان زده خواهند شد.

5/5 - (1 امتیاز)
, , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
چگونه هویت برند ایجاد کنیم ؟
نوشتهٔ بعدی
دلیل سرمایه گذاری در شبکه های اجتماعی و تاثیر بر سئو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.