نکات طراحی لوگو صنعتی و اهمیت رنگ و فرم آن

نکات طراحی لوگو صنعتی

یکی از نکات طراحی لوگو صنعتی این است که  لوگویی داشته باشید که شما را از دیگران متمایز کند و باعث شود توجه مخاطبان به شما جلب شود. برای خلق لوگویی تاثیرگذار و جذاب باید از ارزش ها و اهداف شرکت با خبر باشید تا بتوانید لوگویی  داشته باشید که مفهوم شما را به تصویر بکشد. زیرا لوگوی شما مانند یک پیغام ارتباطی است که مخاطب آن را می بیند. در واقع هدف اصلی از یک لوگوی صنعتی ارزش دادن به کسب وکارتان است.

طراحی لوگو صنعتی
طراحی لوگو صنعتی

آیا اگر تازه شروع به کار کرده باشیم ، نیاز به داشتن لوگوی حرفه ای داریم؟

اولین چیزی که مخاطب از شما در می یابد لوگوی شماست ، اگر لوگویی نداشته باشید این حس اختصاصی بودن خود را به آن ها نمی دهید . در صورتی که اگر برای خود لوگو داشته باشید ، در ذهن مخاطب هک می شوید و با استفاده از آن برند خود را در بین مردم جا می اندازید.

نکات طراحی لوگو صنعتی

  • رنگ استفاده شده در لوگو:

باید رنگ غالب استفاده شده در سازمان خود را بدانید و با توجه به آن لوگوی خود را در یابید.

اگر رنگ به کار رفته در لوگو با سازمان شما کاملا متفاوت باشد ، یک حس نا هماهنگی به مخاطب و حتی خود شما دست می دهد که چنان جالب نیست.

شما باید در انتخاب رنگ سازمانتان نظر داشته باشید که چه رنگی چشمگیر تر و قابل توجه تر است و باعث می شود فروش شما را افزایش دهد.

  • به یاد ماندنی بودن

لوگوی شما باید به نحوی باشد که به دید اول در ذهن مخاطب بماند. برای به یاد ماندنی بودن می تواند اسم شرکت صنعتی شما در آن به کار رفته باشد.

  • قابل فهم بودن لوگو

باید توجه داشت که لوگوی پیچیده هم موفق نیست ! لوگوی شما در عین سادگی باید مفهوم داشته باشد و قابل فهم باشد.

طراحی لوگوطراحی لوگو صنعتی
طراحی لوگو صنعتی

فونت در طراحی لوگو صنعتی چگونه است؟

توصیه می شود از شعار ها و یا کلمات کمتری در طراحی لوگو ی صنعتی استفاده شود زیرا از قدرت آن می کاهد ولی اگر کلماتی نیز به کار گرفته شد در انتخاب فونت دقت کنید.

می توانید از چنین فونت هایی استفاده کنید:

-فونت‌های مدرن (Modern)

این فونت‌ها صاف و امروزی هستند. این فونت‌ها مصمم بودن، پیشرفت، شیک بودن و هنرمندی را نشان می‌دهند.

فونت‌های سریف (Serif)

فونت‌هایی هستند که خط‌‌های افقی کوچکی در انتهای هر حرف دارند. این فونت‌ها نمایان‌گر احترام به سنت، تکریم مشتری، قابل اعتماد بودن، و راحتی هستند. از جمله این فونت‌ها می‌توان به Times New Roman، Baskerville،Georgia Italic، Trajan  اشاره کرد.

نکته مهم دیگر در طراحی :

لوگو ممکن است در اندازه ها و مکان های مختلفی به کار گرفته شود مثلا ممکن است روی کارت ویزیت با اندازه کوچک و یا برگه های بزرگ تر استفاده شود  به همین دلیل باید توجه داشت که در اندازه های مختلف و یا چاپ های مختلف اصالت خودش را حفظ کند.

تجربه نشان داده است که در تمامی لوگو های صنعتی ساخته شده ، روانشناسی رنگ به کار گرفته شده است و در عین سادگی لوگو ها مفهوم آن به خوبی انتقال می یابد.

شرکت هایی مانند گوگل ، ماکروسافت ، و یا شرکت های صنعتی ساخت خودرو مانند تویوتا از معنای کار خود در لوگویشان استفاده کرده اند.

5/5 - (1 امتیاز)
, ,
نوشتهٔ پیشین
اصول جذابیت آرم ورزش
نوشتهٔ بعدی
طراحی لوگو بازاریابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.