طراحی کاتالوگ دیجیتال چه تفاوتی با کاتالوگ های چاپ شده دارد

طراحی کاتالوگ دیجیتال چه تفاوتی با کاتالوگ های چاپ شده دارد؟

چاپ کاتالوگ در مقابل کاتالوگ دیجیتال

طراحی کاتالوگ دیجیتال چه تفاوتی با کاتالوگ های چاپ شده دارد؟

از لحظه‌ای که اولین کاتالوگ دیجیتالی شد، بحث‌ های طولانی بر سر کاتالوگ چاپی در مقابل طراحی کاتالوگ دیجیتال و اینکه کدام بهتر است وجود داشته است.

به عنوان یک تجارت، تصمیم گیری در مورد راه اندازی یک کاتالوگ چاپی یا آنلاین انتخاب ساده ای نیست. این یک تصمیم بر هر جنبه دیگری از طراحی کاتالوگ شما تأثیر می گذارد. از نحوه طراحی و چیدمان گرفته تا نحوه توزیع و در نهایت میزان موفقیت آن در افزایش فروش برای کسب و کار شما.

شما باید طیف وسیعی از عوامل را در نظر بگیرید که برخی از آنها پیچیده هستند. به خصوص زمانی که رسانه های چاپی و دیجیتال مزایایی را ارائه می دهند که با یکدیگر رقابت می کنند یا در تضاد مستقیم با یکدیگر هستند.

طراحی کاتالوگ دیجیتال چه تفاوتی با کاتالوگ های چاپ شده دارد
طراحی کاتالوگ دیجیتال چه تفاوتی با کاتالوگ های چاپ شده دارد

در ادامه مواردی را ذکر خواهیم کرد که به شما در انتخاب بهترین تصمیم برای کسب وکارتان کمک خواهد کرد:

کاتالوگ های دیجیتال

محتوا در طراحی کاتالوگ دیجیتال همیشه به روز است و وقتی نوبت به داشتن محتوای کاتالوگ به ‌روز می ‌رسد، دیجیتال همیشه بر چاپ برتری دارد.

ایجاد تغییرات در کاتالوگ آنلاین شما آنی است. پس از کلیک بر روی انتشار، هر تغییری که ایجاد کرده اید بلافاصله فعال می شود. نیازی نیست نگران باشید که مشتریان یک نسخه چاپی قدیمی را می ‌خوانند، یا عواقب احتمالی یک خطا که تا چاپ بعدی اصلاح نمی‌شود.

کاتالوگ های آنلاین به روز رسانی های بلادرنگ را ارائه می دهند که می توانید از آن ها به روش های قدرتمندی استفاده کنید:

– تعدیل قیمت فوری به این معنی است که اکنون می توانید کمپین های تخفیف کوتاه مدت را در کاتالوگ دیجیتال خود اجرا کنید.

به‌ روزرسانی قیمت ‌گذاری برای رویداد هایی مانند جمعه سیاه، قبل از برگرداندن آن ها پس از آن.

– تغییرات فصلی را به راحتی در موجودی کاتالوگ خود ایجاد کنید. لازم نیست تا چاپ بعدی منتظر بمانید تا راه اندازی محصول جدید را شامل شود یا موجودی بازنشسته را حذف کنید.

– با اتصال کاتالوگ دیجیتال خود به تعداد سهام خود، در دسترس بودن محصول کاتالوگ را ارائه دهید. اطمینان حاصل کنید که مشتریان محصولی را که دیگر در دسترس نیست خریداری نخواهند کرد.

– از به روز رسانی های کاتالوگ خود به عنوان یک ابزار بازاریابی قدرتمند با ترکیب آن ها با اعلان های فشار استفاده کنید. هر زمان که در کاتالوگ آنلاین خود تغییراتی ایجاد کنید، مشتریان از طریق دستگاه تلفن همراه یا دسکتاپ خود هشدار دریافت خواهند کرد. نام تجاری خود را به آن ها یادآوری کنید و به آن ها دلیلی برای بازگشت بدهید.

– کاتالوگ آنلاین خود را مستقیماً به سایت تجارت الکترونیک خود متصل کنید. به شما این اطمینان را می دهد که مشتریان قیمت و محتوای به روز را مشاهده می کنند.

کاتالوگ های چاپی

کاتالوگ های چاپی اطلاعات دقیقی را مانند کاتالوگ های دیجیتال ارائه نمی دهند. هنگامی که کاتالوگ چاپی شما منتشر شد، بلافاصله قدیمی می شود.

کاتالوگ های چاپی دارای بازه زمانی طولانی به روز رسانی هستند. تغییرات در کاتالوگ شما باید تا چاپ بعدی شما منتظر بماند، که ممکن است چند ماه دیگر باقی بماند.

اشتباهات ممکن است پرهزینه باشند زیرا جای کمی برای خطا در چاپ وجود دارد. اشتباه املایی، تصویر نادرست یا قیمت اشتباه قابل رفع نیست.

شما باید با اشتباهات خود کنار بیایید، خواه این اصطکاک بیشتر در تماس فروش باشد یا فروش یک محصول با قیمت ناخواسته کمتر.

اگر قیمتی تغییر کند یا محصول جدیدی اضافه شود، ممکن است هفته ها طول بکشد تا مشتریان چاپ متوجه شوند.

اما شما می توانید با هدایت مشتریان خود به وب سایت تجارت الکترونیک خود برای کسب اطلاعات حیاتی، تأثیر اطلاعات قدیمی را به حداقل برسانید. از طریق کد های QR یا کوتاه ‌کننده‌ های URL، مشتریان می‌ توانند به صورت آنلاین هدایت شوند تا سهام را بررسی کنند یا اطلاعات دقیق قیمت را مشاهده کنند.

طراحی کاتالوگ برای نوری فارم
طراحی کاتالوگ

پیمایش کاتالوگ

ناوبری یکی از مهم ترین عوامل در موفقیت کاتالوگ شما است.

یک ناوبری خوب، یافتن محصولات شما را سریع و آسان می کند، تجربه کاربری مشتریان را بهبود می بخشد وبه افزایش فروش و درآمد محصول کمک می کند.

مقایسه ناوبری دو نوع کاتالوگ:

کاتالوگ های دیجیتال

انتشار آنلاین طیف وسیعی از عملکرد ها را برای تسریع و بهبود تجربه کاربر هنگام پیمایش کاتالوگ شما باز می کند. شما می خواهید یافتن محصولات مورد نظر مشتریان را تا حد ممکن آسان کنید.

– منو های ناوبری: یک ناوبری اولیه با ساختار کامل، با دسته بندی ها و زیرمجموعه های اصلی محصولات، به مشتری شما اجازه می دهد تا فوراً با یک کلیک بین بخش های محصول بپرد.

– منوهای شناور: مانند ناوبری اولیه، این منو ها به مشتری شما این امکان را می دهد که به سرعت در یک دسته محصول خاص یا به بخش های مختلف کاتالوگ حرکت کند. این مزیت افزوده این است که همیشه هنگام پیمایش مشتری قابل مشاهده است.

– هایپرلینک ها: کاتالوگ های دیجیتالی مزیت اضافه لینک ها را دارند. گنجاندن این موارد در سراسر کاتالوگ خود به مشتریان این امکان را می دهد که به سرعت به محصولات، صفحات یا دسته بندی های دیگر تنها با یک کلیک پیمایش کنند. نیازی به ورق زدن 100 صفحه نیست.

– چندین برگه و پنجره مرورگر: با یک کاتالوگ دیجیتال، مشتریان می توانند به راحتی چندین برگه یا پنجره مرورگر را باز کنند تا به طور همزمان طیفی از محصولات شما را مشاهده و مقایسه کنند.

– جستجوی پیشرفته: این یکی از قدرتمند ترین مزایای ناوبری دیجیتالی است که بالاتر و فراتر از چاپ ارائه می دهد. با قابلیت جستجوی پیشرفته زیر به مشتریان خود قدرت دهید تا محصولات شما را بیابند.

کاتالوگ های چاپی

ایجاد یک تجربه ناوبری که با سرعت و دقت موجود در کاتالوگ های دیجیتال مطابقت داشته باشد، به سادگی امکان پذیر نیست. حتی هنگام مقایسه ویژگی‌های مشابه مانند لایک، مشتریان همچنان تلاش بیشتری برای ورق زدن صفحات برای یافتن آنچه به دنبال آن هستند دارند.

این می تواند فرصت های از دست رفته را ایجاد کند، جایی که مشتریان شما نمی توانند محصول مورد نظر خود را پیدا کنند. یا، آن ها به سادگی زمان اضافی لازم برای پیمایش کاتالوگ چاپی شما را ندارند.

با اجرای برخی موارد می توانید یک فرایند کمی روان ارائه دهید اما باز هم با ناوبری کاتالوگ دیجیتال قابل مقایسه نیست.

برخی موارد:

فهرست و فهرست مطالب: این دو بخش برای موفقیت کاتالوگ چاپی شما حیاتی هستند. برای بسیاری، آن ها تنها جهت را برای مشتریان در پیمایش کاتالوگ شما ارائه می دهند.

نکات زیر را در نظر بگیرید:

– پاک کردن عناوین: اطمینان حاصل کنید که از طریق استفاده از سرفصل ها و اندازه فونت های مختلف، تمایز واضحی از دسته بندی محصولات وجود دارد.

– گروه بندی محصولات: تصمیم بگیرید که آیا می خواهید همه محصولات را به ترتیب حروف الفبا فهرست کنید یا آنها را در عناوین دسته بندی کنید.

– عناوین محصول: مطمئن شوید که عناوین محصول شما دقیق هستند و نام های جایگزین را در نظر بگیرید تا به مشتریان بیشترین شانس را برای یافتن و پیمایش محصول شما ارائه دهید.

– برش یا نمایه سازی برگه: این فرآیند فیزیکی شامل یک برش پلکانی کوچک به لبه سمت راست صفحات در کاتالوگ چاپی شما است. شامل برش برگه برای هر دسته محصول به مشتریان این امکان را می دهد که بخش های کاتالوگ چاپی شما را راحت تر ورق بزنند.

طراحی کاتالوگ
طراحی کاتالوگ

مقایسه کاتالوگ ها از نظر کانال توزیع

کاتالوگ های دیجیتال
  1. موتورهای جستجو کاتالوگ را دوست دارند. یکی از مزایای بزرگ دیجیتالی شدن ایندکس شدن کاتالوگ شما در موتورهای جستجوی پیشرو مانند گوگل است. یک کاتالوگ دیجیتال به خوبی بهینه شده این فرصت را برای مخاطبان جستجوی جهانی فراهم می کند تا محصولات شما را بیابند و توزیع شما را به شدت افزایش می دهد.
  2. توزیع دیجیتال هزینه کمتری دارد. در بیشتر شرایط، توزیع کاتالوگ های دیجیتال در مقایسه با کاتالوگ های چاپی هزینه کمتری دارد.
  3. با اعلان‌های فشاری علاقه مشتری را دوباره جلب کنید. یک کاتالوگ دیجیتال به شما این امکان را می‌دهد که کاتالوگ خود را مستقیماً از طریق اعلان‌های فشاری بین مشتریان توزیع کنید.
فرآیندی که بسته به دستگاه متفاوت است:

– اعلان‌های فشار وب: وقتی مشتری از کاتالوگ دیجیتال شما از طریق مرورگر وب بازدید می ‌کند، می ‌تواند برای دریافت اعلان‌ های فشار وب شرکت کند. پس از انتخاب، می ‌توانید هر زمان که مرورگر باز است، هشدارهای بازشو مستقیماً به دستگاه تلفن همراه یا دسکتاپ آن ها ارسال کنید.

– اعلان‌های فشار موبایل: آنلاین شدن به این معنی است که شما می ‌توانید کاتالوگ دیجیتال خود را به یک برنامه تلفن همراه تبدیل کنید. پس از دانلود، امکان ارسال اعلان‌ های فشار تلفن همراه را مستقیماً برای مشتری خود باز می‌ کنید تا آن ها را به کاتالوگ بازگردانید. اطلاع رسانی در مورد محصولات جدید یا انتشار آخرین نسخه.

  1. کاتالوگ آنلاین خود را از طریق کانال های بازاریابی متعدد توزیع کنید. پس از ورود به عرصه دیجیتال، طیف وسیعی از کانال های توزیع را باز می کنید. می‌ توانید کاتالوگ دیجیتال خود را از طریق ایمیل، موتورهای جستجو، بازاریابی مجدد، رسانه ‌های اجتماعی، برنامه‌ های اجتماعی پولی، پیام‌رسانی SMS، فروشگاه‌ های اپلیکیشن، برنامه ‌های پیام ‌رسان، وب‌ سایت‌های تجاری و صنعتی توزیع کنید.
کاتالوگ های چاپی
  1. کاتالوگ های چاپ شده به شما کنترل بیشتری بر توزیع می دهد. شما می دانید که کاتالوگ شما مستقیماً به مخاطبان هدف شما می رود.
  2. می توانید توزیع کاتالوگ چاپی خود را از طریق پست مستقیم، مراکز خرید و رسانه های خبری، درج در مجلات و روزنامه ها، نمایشگاه ها، نمایشگاه ها و رویدادها گسترش دهید.
  3. هزینه‌ های توزیع برای کاتالوگ‌ های چاپی می ‌تواند بسیار زیاد باشد. همانطور که قبلاً به آن اشاره کردیم، معمولاً توزیع کاتالوگ ‌های چاپی در مقایسه با کاتالوگ ‌های دیجیتال هزینه بسیار بیشتری دارد. اگر بودجه یک محدودیت است، دیجیتالی شدن اغلب به شما امکان می‌دهد تا کاتالوگ شما با همان هزینه بین افراد بیشتری نسبت به چاپ، چاپ شود.
5/5 - (1 امتیاز)
, , , ,
نوشتهٔ پیشین
بررسی تاریخچه برند ردبول
نوشتهٔ بعدی
ترفندهای عکاسی از غذاها و نوشیدنی ها برای تبلیغات کافه و رستوران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.