مفهوم برند و تاریخچه لوگو گوچی

گوچی (Gucci)، برند مد معروف ایتالیایی، در سال 1921 توسط گوچیو گوچی تأسیس شد. این برند ابتدا چمدان های لوکس و کالا های چرمی تولید می کرد و سپس به بازار مد لوکس و کیف های دستی ورود پیدا کرد. لوگوی گوچی که شامل G های به هم تنیده می باشد، بسیار قابل تشخیص است و پس از اولین نگاه فرد متوجه می شود که این لوگو متعلق به خانه مد گوچی است.


بیشتر بخوانید  :   با تاریخچه لوگو فندی بیشتر آشنا شوید.


تاریخچه لوگو گوچی

اولین لوگوی گوچی توسط گوچیو گوچی در سال 1923 طراحی و اجرا شد. این لوگو بر اساس امضای آلدو گوچی و فقط نام گوچی بود که با حروف مورب نوشته شده بود. این لوگو درسال 1923 تغییراتی پیدا کرد و حروف کج و G اولیه تغییر کرد و نام کوچک گوچیو به لوگو اضافه شد. این لوگو برای مدت طولانی به عنوان نماد گوچی باقی ماند، از جمله در تمام مدتی که فریدا جیانینی نقش مدیر خلاقیت را بر عهده داشت. سپس، در سال 1934، لوگوی جدیدی برای برند لوکس ایتالیایی ایجاد شد که به آغاز فروتنانه این خانه مد اشاره داشت.

علامت مارک گوچی

لوگو گوچی

از زمان تأسیس برند گوچی تاکنون، لوگوی آن به عنوان یک عنصر اصلی در همهٔ محصولات و هویت بصری برند حضور دارد. این لوگو با استفاده از رنگبندی‌های مختلف به کار رفته و معمولاً در رنگ‌هایی مانند سیاه، طلایی یا نقره‌ای طراحی می‌شود.

از دیدن لوگوی گوچی می‌توان به سرعت برند را تشخیص داد و ارتباطی با ارزش‌هایی همچون عالی بودن کیفیت، استحکام و طراحی برجسته برقرار کرد. لوگوی گوچی نمادی از شیک بودن، ترکیبی از کلاسیک و مدرن بودن و همچنین اعتماد به نفس برند است.

تاریخچه لوگوی گوچی نشان می‌دهد که این لوگو از زمان تأسیس برند تا به امروز به شکلی همخوان و هویتی برجسته باقی مانده است. این لوگو، به عنوان یک نماد برجسته از لوکسیته و سلیقهٔ استثنایی مشتریان برند گوچی در سراسر جهان شناخته می‌شود و از آن به عنوان نشانی از اعتبار و قدرت برند استفاده می‌شود.

طراحی لوگو گوچی در دهه های 1930 و 1940

گوچیو گوچی در جوانی اش در هتل ساووی لندن کار می کرد و در آن زمان بود که چمدان های با کیفیتی را که توسط مشتریان ثروتمند حمل می شد دید و از آن ها الهام گرفت تا برند تجاری چمدان خود را ایجاد کند. طراحی لوگو شرکتی گوچی جدید تصویری از یک باربر هتل بود که دو چمدان با نام گوچی در زیر آن ها در دست داشت. در آن زمان یک سری کمبود هایی در جنگ جهانی دوم موجب شد تا تغییراتی در مواد انجام شود و بوم، پارچه اصلی محصولات گوچی شود. به منظور جلوگیری از اقلام تقلبی، بافت بوم با نماد G دوتایی حک شد، این منشأ بوم عالی GG بود که امروزه می شناسیم و دوستش داریم و در صنعت مد بسیار معروف شده است.

لوگوی باربر هتل برای مدت طولانی باقی نماند، اگرچه در نهایت الهام بخش دیگری از لوگوی جدید گوچی در دهه 1950 بود اما، این دهه ای بود که در آن کسب و کار خانوادگی گوچی توسط پسران گوچیو، آلدو، واسکو و رودولفو گوچی تسخیر شد، و آلدو گوچی لوگوی جدید و مجلل تری را معرفی کرد. این طرح شبیه لوگوی باربر هتل بود، اما به جای یک باربر، یک شوالیه ایستاده بود و چمدان را در دست گرفته بود در حالی که روی سرش یک رز و سکان نشسته بود. شوالیه در مرکز یک تاج نشسته بود، با نام گوچی بر روی یک بنر در بالای تاج.  و رز و سکان اضافه شده به لوگو، برای نشان دادن حس زیبایی شناختی و اشتیاق تجاری در نظر گرفته شده بود. پس از جنگ جهانی دوم، این نشان گوچی به سرعت تبدیل به نمادی برای شهر فلورانس شد، جایی که این برند ایتالیایی در آن تأسیس شد. در همان دهه، گوچی خود را به عنوان یک برند لوکس برتر معرفی کرد. ستارگان سینما با محصولات گوچی عکس گرفتند، ثروتمندان و مشهور همه به دنبال محصولات گوچی بودند و این برند واقعاً شروع به متمایز کردن خود به عنوان یک برند در مد لوکس کرد.

دهه 1960 شاهد معرفی لوگوی دوتایی G بود که امروزه این برند به خوبی شناخته شده است. آلدو گوچی از حروف اول پدرش برای طراحی این موتیف دوتایی G استفاده کرد که به گفته آلدو، قرار بود پیوند های یک دستبند را نشان دهد و به معنی جلال باشد. به سرعت، این لوگوی GG در بسیاری از محصولات مختلف گوچی، از جمله کفش راحتی گوچی، کیف های دستی و کالاهای چرمی کوچک استفاده شد.

طراحی لوگو گوچی در پایان قرن بیستم

در دهه 1970، فونت نام تجاری گوچی تغییر کرد، این بار از فونت سریف برای نشان دادن میراث، پیچیدگی و اقتدار استفاده شد. با این حال، تا دهه 1990 بود که موتیف دوتایی G به طور رسمی در لوگوی گوچی گنجانده شد. خانواده گوچی متوجه شدند که موتیف دوتایی G با تزئین کیف، روسری و بسیاری دیگر از لوازم این برند که توسط برخی از مشهورترین افراد مشهور هالیوود و نماد های مد در اواسط قرن بیستم، از جمله جکی کندی و الیزابت تیلور استفاده می‌ شد، چقدر محبوب شده است. موتیف دوتایی G به سرعت در حال تبدیل شدن به نمادی از این برند مد بسیار مطلوب بود. به همین دلیل در لوگوی گوچی گنجانده شد. این لوگوی جدید و رسمی به سرعت به بخشی کلیدی از لباس ها و لوازم جانبی طراحی شده توسط تام فورد در دوران مدیریت خلاق گوچی در دهه 1990 تبدیل شد.

لوگوی گوچی اکنون

مدیر خلاق فعلی، الساندرو میکله، به استفاده از این نماد معروف گوچی ادامه داده است، اما نسخه تازه ‌ای از لوگوی دوتایی G را نیز ایجاد کرده است که بر روی بسیاری از کیف ‌های دستی محبوب گوچی وجود دارد. در سال 2019، Michele، در کنار مدیرعامل  Gucci، Marco Bizzarri، لوگویی را معرفی کرد که شامل دو نشان بود، به‌ جای اینکه دو G در لوگوی قبلی روبروی یکدیگر قرار بگیرند. این لوگوی برند جدید دارای بسیاری از محصولات گوچی از جمله کیف Ophidia  و کمربند معروف گوچی است. میشل همچنین در آرشیو گوچی کاوش کرده است تا به لوگوی استفاده نشده گوچی جان تازه ای ببخشد. این لوگوی آرشیوی، شبیه موتیف GG روی بوم سوپریم GG است، جایی که یک G درست است و دیگری وارونه می باشد. اما با این وجود، این دو G به هم متصل می شوند تا یک دایره کامل ایجاد کنند. امروزه گوچی 4.3 میلیارد دلار درآمد دارد و پر فروش ترین برند ایتالیایی در جهان است. به طور کلی، محصولات گوچی پرتکرارترین محصولاتی بودند که در تمام دنیا استفاده می ‌شدند و حتی از برند هایی که اغلب استفاده می‌ شدند مانند رولکس، توجه مشتریان بیشتری را برانگیخته است.

فونت و رنگ لوگو گوچی

لوگوی سنتی و پیچیده گوچی با حروف سرفی ظریف و صاف اجرا شده است که بسیار نزدیک به فونت هایی مانند Goldenbook Bold و Mynaruse Flare Medium  است. بی انتها و بسیار اصیل به نظر می رسد و منعکس کننده سبک و اصول اساسی برند است. لوگو تایپ زیبا و شیک گوچی که با تمام حروف بزرگ نوشته شده است، با فونت سریف ظریف و پیچیده اجرا شده است که با خطوط نازک و سری های تیز بسیار نزدیک به حروف کوئستال SC Medium و Granjon Roman  است. در مورد مونوگرام نمادین، از حروف پررنگ یک حروف مدرن Sans-serif با خطوط دایره ای کامل استفاده می کند.

تاریخچه لوگو گوچیمحبوبیت لوگوی گوچی

یکی از بزرگ‌ ترین نشانه‌ های محبوبیت لوگوی گوچی، این است که بر روی لباس ‌هایی که بسیاری آن ها را شیک ‌ترین لباس‌ ها و اکسسوری‌ های دنیا می‌ دانند، ظاهر می ‌شود. هنگام خرید کسانی که می خواهند لباس هایی را تهیه کنند، اگر برند گوچی را ببینند قطعا می دانند که آن محصول بسیار با کیفیت و محبوب است. پس قطعا لباسی را انتخاب می کنند که با لوگوی گوچی تزئین شده باشد. بخش دیگری از محبوبیت لوگوی گوچی، اصل بودن آن است. بسیاری از برند ها سعی بر کپی کردن لوگوی گوچی دارند اما این چیزی از محبوبیت و شناس بودن این لوگو کم نمی کند. در نهایت، محبوبیت لوگوی گوچی را می توان به راحتی با ماندگاری آن مشاهده کرد. لوگوی گوچی امتحان خود را پس داده است و اکنون بیش از 80 سال است که از ایجاد آن می گذرد.

 

3.7/5 - (3 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
بررسی تاریخچه برند ورساچه
نوشتهٔ بعدی
بررسی تاریخچه لوگو پوما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.