طراحی هویت نام تجاری چیست؟

طراحی هویت نام تجاری چیست و چگونه یک هویت نام تجاری ایجاد می شود؟
اساسا، هویت نام تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی هویت نام تجاری، روند واقعی ایجاد آرم، پالت رنگ، تایپوگرافی و غیره است.
با توجه به این تعاریف، آن چه در ادامه می آید، یک مرور کلی از 7 عناصر طراحی کلیدی است که شما نیاز به ایجاد یک هویت نام تجاری قوی، سازگار و جذاب دارید.
1. هدف و موقعیت نام تجاری
بخش اول ایجاد یک هویت نام تجاری، تعیین هدف و موقعیت شماست. هدف برند، دلیل بزرگی برای وجود شما است. موقعیت نام تجاری، نام گذاری محصول شماست و اینکه چرا محصول شما گزینه مناسب تری نسبت به رقبا است. تعریف این استراتژی ها در مورد  یک لوگویی که ایجاد می شود و پالت رنگی که تصمیم گیری می شود، اطلاع می دهد.
2. تحقیق بازار کامل
هدف و موقعیت نام تجاری می تواند حداقل، به طور جزئی، توسط تحقیقات بازار و مشتریان مشخص شود. برای درک بهتر مشتری، تحقیق بسیار مهم است. برای مبتدیان به تحقیقات بازار، می توانند از محتوا به صورت آنلاین کمک بگیرند.
یکی از بهترین راه های انجام تحقیقات بازار، این است که با مردم صحبت کنید. هم چنین مصاحبه های تلفن اجازه می دهد تا برای بحث های مفصل و تأکید بر موضوع مورد تحقیق که ضروری است، توجه داشته باشید.
علاوه بر مصاحبه های تلفنی، ابزارهای نظرسنجی آنلاین، یک روش سریع برای جمع آوری اطلاعات زیادی هستند و منابع دولتی نیز می توانند یک ابزار قدرتمند باشند.
تحقیقات بازار نیز می تواند به شما کمک کند تا شخصی که مشتریان هدف شما هستند را مشخص کنید، شخصیت مشتری شما فراتر از تعریف کردن چیزی است که یک مشتری دارد و برخی از ویژگی های حرفه ای و شخصی مشتریان، تمرکز خود را مشخص می کند. تعریف این صفات به شما کمک می کند تا بدانید چه نوع شخصیت باید برند شما را جذاب تر کند.
3. شکل گیری شخصیت نام تجاری
چیزی که من چندین بار شنیده ام این است که «اگر نام تجاری شما یک فرد بود، چه چیزی شبیه آن است؟» در این لحظه ممکن است کمی کلیدی باشد، اما این یک راه هوشمند برای فکر کردن درباره شخصیت نام تجاری است.
و شخصیت نام تجاری چیز مهمی است که باید در نظر گرفت که درستی آن را در هر بخش از هویت نام تجاری خود ببینید، شخصیت نام تجاری تأثیر زیادی بر بازاریابی و ارتباطات دیگر با مشتریان دارد. اگر یک شخصیت ایجاد نشود، مشتریان پیام های مختلط دریافت می کنند و در ارتباط با نام تجاری شما مشکل ایجاد می کنند.
4. آرم و لوگو ماندگار
لوگو شما به طراحی هویت نام تجاری شما متمرکز است. این قطعه از هویت نام تجاری شما است که مردم بیشتر در معرض آن قرار خواهند گرفت. لازم است که با تمام عناصر هویت نام تجاری خود و نیز جذابیت عاطفی وسیع تری از نام تجاری خود، ترکیب شود.
برای افزایش شانس خود برای داشتن یک آرم ماندگار که پاسخ احساسی قوی را تشویق می کند، نگاهی به آرم های برندهای برتر جهان  بیاندازید. آنها ساده و فورا قابل تشخیص هستند. حتی لوگو کوکا کولا، فقط یک خط مستقیم از متن در یک فونت واحد است و هیچ عنصر گرافیکی در اطراف آن وجود ندارد.
آخرین نکته که باید در طراحی لوگو برند مورد توجه قرار گیرد، همه مواردی است که احتمالا نمایش داده می شود. لوگو باید به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد تا بتواند به یک بیلبورد بزرگ یا به عنوان یک آیکون رسانه ای کوچک محدود شود. سادگی در اینجا نیز مفید است.
5. پالت رنگ جذاب
پالت رنگ مربوط به طراحی لوگو است. باید انتخاب رنگ ها ساده باشد و تنها 1 تا 3 رنگ اصلی باشد. هم چنین در مورد احساساتی که توسط برخی رنگ ها منتقل می شود، می تواند به شما در انتخاب مناسب ترین موارد کمک کند.
بسیاری از روانشناسی رنگی بصری است، مانند آبی که بیان آرامش و قرمز و زرد، شور و انرژی را بیان می کند. با توجه به رنگ یا سایه ای از یک رنگ که استفاده می کنید، این احساسات می تواند تنظیم شود. رنگ آبی روشن، آرامش را به ارمغان می آورد، در حالی که یک سایه تیره از آبی اغلب اعتماد را به ارمغان می آورد، اثری که بسیاری از بانک ها در طرح های رنگ از آن استفاده می کنند.
همان طور که قبلا ذکر شد، مارک ها باید تنها چند رنگ اصلی داشته باشند، اما شما هم چنین می توانید رنگ های ثانویه را انتخاب کنید که در برخی از موارد، همراه با رنگ های اصلی مورد استفاده قرار گیرد. انتخاب چند رنگ اضافی باعث می شود که نام تجاری شما هیجان انگیز باقی بماند.
6. تایپوگرافی حرفه ای
فونت قدرتمند است و معروف ترین فونت ها قابل شناسایی هستند حتی زمانی که تغییر داده می شوند و باید هنگامی که یک فونت را انتخاب می کنید با آرم و رنگ شما سازگار باشد. شما یک الگوی اصلی را برای طراحی هویت نام تجاری خود خواهید داشت و باید با آرم و پالت رنگ خود، فونت خوبی داشته باشید. همچنین باید مانند لوگو و پالت رنگ، ساده باشد.
نکاتی که برای تایپوگرافی باید رعایت کرد:

  • از فونت های فانتزی استفاده نکنید (مخصوصا اگر تجربه یا دانش لازم برای استفاده از آنها را نداشته باشید).
  • از فونت پیش فرض اجتناب کنید آنها قابل خواندن هستند و شما می توانید متن را به صورت متفاوتی تنظیم کنید.
  • بیش از دو فونت را در یک زمان مخلوط نکنید.
  • اندازه فونت و طول خط را برای خوانایی مناسب انتخاب کنید.

7. پشتیبانی گرافیک هویت برند
از آنجایی که ما در دنیای چند رسانه ای زندگی می کنیم، قدم نهایی در ایجاد یک هویت نام تجاری، یک زبان بصری گسترده با گرافیک پشتیبانی، دارای طراحی، آیکون ها و عکس ها است.
با توجه به گوگل به زبان بصری گسترده آن، هنگامی که یک نماد Google را می بینید، می دانید که یک آیکون Google است. یعنی ساختار اصلی گوگل حفظ می شود.
لوگوهای ایده آل به عنوان یک رسانه یا هنر، می توانند بازتابی از مسایل و واقعیت های روز جامعه باشند و ساینا دیزاین با داشتن طراحان ماهر و زبردست، سعی دارند بهترین و بروزترین لوگو را برای شما طراحی کنند.

پذیرش سفارش طراحی لوگو در تهران با رسانه هنر برتر.

طراحی هویت نام تجاری
طراحی هویت نام تجاری

 

Rate this post
, , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
طراحی وب سایت در دبی
نوشتهٔ بعدی
عکاسی تبلیغاتی چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.